Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Har en datter på 17 mnd som jeg virkelig må kjempe med for å få pusset tennene til hver kveld (pusser bare kvelden foreløpig). Hun blir helt rabiat, og jeg må holde henne fast med armer og det hele for å i det hele tatt få kommet litt til... Tror det bare er en fiks idè fra hennes side, men jeg MÅ jo få pusset for hun har 16 tenner nå.... Er redd jeg gjør noe galt med å tvinge henne slik at hun kanskje får skrekken på en måte, men hva skal vi gjøre da??? Gode råd tas imot med stor takk! :-)
nickoline og supermann Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Vi har holdt på lenge vi også, men nå går det ganske greit. Har prøvd å ikke stresse med det. Prøvd å gjøre litt lek og moro ut av det. Latt han pusse tenna min ( au au - kan jo være en påminnelse om hvor vondt det kan gjøre hvis vi er for hardhendte) Har du prøvd foran speilet?
Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Nei, det har vi ikke, men det er vel det eneste vi ikke har prøvd heller! :-) Skal prøve i kveld, for noe må jeg gjøre nå... Huff, så kjedelig at alle dager må avsluttes på en så lite hyggelig måte....
nickoline og supermann Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Helt enig. Men ikke la jenta di merke at .......huff nå må vi plage henne igjen!!!!!! lykke til! tøys å lek masse. om det ikke blir verdens beste tannpuss i kveld så får det gå.......tennene tåler mer enn vi tror. du er jo i gang. gi deg mens leken er god:) og husk fluortabletten. Den hjelper også! Var selv hos tannlegen for litt siden. jeg er typen som pusser og pusser og pusser selv. Nå har jeg fått "tannhalser" hun anbefalte meg å bytte en tannpuss med skyllevann. som hun sa. det er ikke så lett å få hull i tenna......
Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg pusser også for mye vet jeg, så jeg skal ikke overføre det til datteren min:-) Men fluortablett? Den må vel knuses i maten når hun er såpass liten? Eller kan hun suge på den selv alt nå?
nickoline og supermann Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Andreas er kun 13 1/2 mnd. han suger på den. har med banansmak. de er så små så de setter seg ikke i halsen heller.... men her går tom brødskivene ned med skorpe:)
Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2007 Ja, Julie spiser jo det meste hun, så da skal hun sannelig få smake på en fluortablett i kveld! :-) Ga henne det tidligere, men da moste jeg den i maten hennes.... Takk for tipset!:-)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Mini er ikke så stor at dette er noe problem, hun synes tannpuss er kjempegøy (men hun er bare 13 mnd da), men vil bare si at du ikke gjør noe galt i å tvinge henne. Som en tannlege jeg kjenner sa: det er bedre at dere som foreldre tvinger dem til å pusse tenner enn at vi tannleger må tvinge munnen deres åpen og borre/ trekke tennene.. Masse lykke til uansett :-)
Aurora jenta mi Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Aurora har og vært vanskelig på det området, men nå gjør vi det slik: pappaen pusser for det første tennene hennes..de to har det kjempegøy når hun sitter på fanget hans og han synger puss puss så får du et nuss..puss så får du et nuss..vet ikke om du har hørt tannpusse sangen? i allefall ler hun og gaper høyt..synes det er kjempegøy når han gjør det.jeg prøver så godt jeg kan..men det er ikke like gøy når jeg gjør det syns hun:) men det er jo verd å prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå