GoldenGirl 19.09.06 Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har masse hudormer på nesa, og nå har jeg fått to dype "hakk" på nesa??!! Hva er det? Kommer litt guffe ut hvis jeg klemmer, men ikke mye...er det en ekstra stuor hudorm? Den er ikke svart eller noe, bare et hakk i huden liksom.... Hva kan jeg evt. gjøre for å bli kvitt hakket, og hudormene???
fleXibel Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Hudormene.... damp huden..bomull på fingrene og klem.. rens bra etterpå da det "smitter" og evt en rensende maske-- Hakket er jeg ikke heelt sikker på.. prøv å ikke klem for mye..
GoldenGirl 19.09.06 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Smitter?? Betyr det at hvis man klemmer så vil man få enda flere hudormer??? Åååååhhh................
fleXibel Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 nei, ikke sånn,, hudorm e tilstoppede porer, men urenhetene i de kan evt smitte til kviser o.l. men ang hudormer også så pleier de å komme tilbake der de var før...
Gjest thricane Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 smitter? i dag er jeg virkelig i kverulant humør......hehe. trodde smitter var en myte. men at om man klemmer, så kan det bli infeksjon i selve talgkjertelen man klemmer på. skinoren, differin og aberela heter de forskjellige produktene som inneholder div som a vitaminsyre eller salicylsyre. dette åpner porene, slik at de ikke stopper seg så lett.. personlig har jeg ingen god erfaring med produktene, har prøvd både skinoren og differin. må bruke p piller, for de gjør noe med at jeg lett får betennelse i huden.
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Viktig å rense huden både morgen og kveld! Pluss tipset til hun over her ang damp og bomull.....
fleXibel Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 betennelse i porene stemmer ja, er mer i vanlige kviser at det smittes når pusset kommer utover. men hvis en renser/vasker ansiktet etterpå er det ikke så mye fare i det..
Gjest thricane Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 hm... jeg forstår fremdeles ikke hvordan det smitter. for betennelsen kommer vel av at bakteriene i "pusset" blir dyttet lenger inn i poren ved klemming. ikke når det kommer ut av poren...
GoldenGirl 19.09.06 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2007 Men hva kan det "hakket" i huden være da??? Hva om jeg aldri blir kvitt det?? Ser jo veldig rart ut med et lite hakk i nesa.....
GoldenGirl 19.09.06 Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2007 Og kan hudserien Vichy Normaderm hjelpe???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå