Gå til innhold

Hudormer...whæææ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse hudormer på nesa, og nå har jeg fått to dype "hakk" på nesa??!! Hva er det? Kommer litt guffe ut hvis jeg klemmer, men ikke mye...er det en ekstra stuor hudorm? Den er ikke svart eller noe, bare et hakk i huden liksom....

Hva kan jeg evt. gjøre for å bli kvitt hakket, og hudormene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hudormene.... damp huden..bomull på fingrene og klem.. rens bra etterpå da det "smitter" og evt en rensende maske--

Hakket er jeg ikke heelt sikker på.. prøv å ikke klem for mye..

Skrevet

Smitter?? Betyr det at hvis man klemmer så vil man få enda flere hudormer??? Åååååhhh................

Skrevet

nei, ikke sånn,, hudorm e tilstoppede porer, men urenhetene i de kan evt smitte til kviser o.l.

men ang hudormer også så pleier de å komme tilbake der de var før...

Gjest thricane
Skrevet

smitter? i dag er jeg virkelig i kverulant humør......hehe. trodde smitter var en myte. men at om man klemmer, så kan det bli infeksjon i selve talgkjertelen man klemmer på.

skinoren, differin og aberela heter de forskjellige produktene som inneholder div som a vitaminsyre eller salicylsyre. dette åpner porene, slik at de ikke stopper seg så lett..

personlig har jeg ingen god erfaring med produktene, har prøvd både skinoren og differin. må bruke p piller, for de gjør noe med at jeg lett får betennelse i huden.

Skrevet

Viktig å rense huden både morgen og kveld! Pluss tipset til hun over her ang damp og bomull.....

Skrevet

betennelse i porene stemmer ja, er mer i vanlige kviser at det smittes når pusset kommer utover. men hvis en renser/vasker ansiktet etterpå er det ikke så mye fare i det..

Gjest thricane
Skrevet

hm... jeg forstår fremdeles ikke hvordan det smitter. for betennelsen kommer vel av at bakteriene i "pusset" blir dyttet lenger inn i poren ved klemming. ikke når det kommer ut av poren...

Skrevet

Men hva kan det "hakket" i huden være da??? Hva om jeg aldri blir kvitt det?? Ser jo veldig rart ut med et lite hakk i nesa.....

Skrevet

Og kan hudserien Vichy Normaderm hjelpe???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...