rødhette* Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 De grøtene som er fra 4 mnd.. Er ris, mais eller en til.. havre? Er vel ris eller mais som er aller vanligst, har jeg inntrykk av. Vi gir lillegutt maisgrøt. Har hørt om flere som har babyer som ikke likte risgrøten, så gadd ikke prøve den.
Lillebror og stoerebror Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Begynn med mais eller ris fordi de inneholder ikke gluten. Mais er best for magen dersom babyen lett får hard mage. Vi bruker mais og den er toppers. Bruker litt sviskesaft i for det liker gutten så godt.
jojjo Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 jeg ga hirsegrøt og ris/maisgrøt. alle glutenfrie. Hirsegrøt har de på helsekosten. Datteren min likte hirsegrøt kjempegodt lenge, selv om jeg har hørt fra flere at deres barn ikke likte den. Hun gikk faktisk først lei av ris- og maisgrøten. Ga en kombinasjon, for hirsegrøt er visstnok skrekkelig sunt, men ikke tilsatt jern osv, mens den vanlige ris- og maisgrøten til Nestle er tilsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå