Gjest Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Når og hvorfor startet dere med det? Vi har ikke hatt behov foreløpig, men har kjøpt inn en i reserve i tilfelle..
6Ymamma Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Han lille min bruker ikke smokk....kunne ønske at han tok smokken. Han har et sterkt sugebehov, det sa de også på sykehuset...Han har til tider brukt meg som smokk
Mamman til lille gullet Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Vi kjøpte alle typer i håp om at vår lille venninne skulle ta smokk, men hun ville ikke ha den. Det er vi nå glad for, for nå slipper vi å venne henne av med det. Ingen vits å starte om de ikke har behov for det
Mayken Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Ina har hatt et sterkt sugebehov fra dag en, sutter og biter på alt. Men smukk har hun aldri villet ha (heller ikke flaske) har brukt meg som smukk til tider. nå er hun 6 1/2 måned og jeg gav henne en smukk bare på morro. Hun syntes den var interessant, hun biter på den (klør i gommene) Men suge på den, det gjør hun ikke
//MAM\\ Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 gutten vår brukte smokk fra han var 2 uker gammel. tok den ganske greit. Så kuttet vi den ut da han var 5,5 mnd gammel. Det gikk også ganske greit. Blir ofte litt greier med disse smokkene etter hvert... Stroresøster våknet hver natt for å få smokken i tre år, litt slitsomt det. Har en venninne med en to åring, de er oppe tre ganger hver natt for å gi henne smokken... Så egentlig så er det litt greit at de ikke bruker smokk på sikt. (Men det er nok ikke alle som våkner etter sutten hver natt, år etter år heller da!)
Anonym8579 Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Mathias bruker ikke smokk. De første mnd holdt jeg på å bi gal pga han hadde stort (!!) sugebehov, og brukte meg som smokk.Men smokk har aldri villet ha, ikke flaske heller for den sakt skyld. Vi prøvde alle mulige slag varianter, men ga opp da han var rundt 5 mnd. Nå har han ikke behov for det, og det er jo deilig å slippe avvenningen da Flaska begynte han å ta for et par uker siden, men har ikke villet prøve med smokken nå...
rødhette* Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Som du ser, bruker langt fra alle smokk. Lillegutt bruker smokk, noe vi er glade for. Han fikk den allerede etter et par dager hjemme, for vi merket han hadde veldig stort sugebehov - og vi ønsket ikke at jeg skulle fungere som smokk. Nå sutter han også en del på fingre og hender innimellom. Jeg prøver å heller få han til å ta smokken da, for det er bedre for tannstillingen enn at han sutter på tommel, og lettere å avvenne fra smokk enn tommel.
mamma til en prinsesse Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 hun har aldri brukt smokk. er 9 mnd i morgen og har gått helt fint uten
Honningmelon Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Ingen av mine to barn har brukt/bruker smokk. Minsta kunne med fordel ha tatt smokk, i allefall da hun var mindre, pga stort sugebehov. Men, hun ville ikke ha smokk, og jeg orket ikke stresse med det. Men, nå er hun 6 1/2 mnd, og har ikke behov for smokk. Sutter litt på fingrene når hun skal sove:)
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 ha.. Min jente heter også Lili, men med 1 i på slutten.. uttales på samme måte da.. ikke mange som heter det... Vi har ikke brukt smokk... men jeg råder deg til å prøve å venne babyen til det så fort som mulig.. Jeg tenkte som deg, at det har vi jo ikke behov for, men gud så deilig det hadde vært dersom vi bare kunne puttet inn smokken når hun våkner om natta.. Vi har prøvd nå i et par mnd tid men hun bare tygger på den.
Arb.ledig husmor Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Vi hadde egentli bestemt oss for å ikke bruke smokk, men allerde på sykehuset ble hun tilbudt smokk av pleierne der... de spurte ikke oss en gang om det var greit... I begynnelsen var ho nesten avhengig av smokk, men nå er ho 8mnd og får den kun når ho skal sove, når ho e skikkelig kosejente, og på biltur...
CiljaS Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Nei. Prøvde i begynnelsen pga et enormt sugebehov som gikk ut over mine stakkars pupper. Han nektet (nekter også flaske). Han er nå straks 6 mnd og synes det er bra han ikke er avhengig av smokk.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Nei, to av mine barn har ikke brukt smokk i det hele tatt. Førstemann gjorde det.
selma07 og engel Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Nei, Selma er 4 mnd og vil ikke ha smokk...
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 Min bruker ikke smokk.....har nesten en av hver sort, men ikke knø om han vil ha.........Mye bedre med pupp!! han er nå 4 mnd
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #16 Skrevet 1. juni 2007 min har brukt smokk fra han var nyfødt.Syntes det er greit,og det anbefales jo pga krybbedød.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #17 Skrevet 1. juni 2007 Datteren min bruker ikke smokk, har heller aldri prøvd. Hun bruker totten og har brukt den hele tiden. Jeg syns det er helt fantastisk! Hun putter den i munnen hver eneste gang hun har behov for den så det er utrolig deilig. Så får vi heller finne en kreativ løsning for avvenning når den tid kommer.
Har byttet nick ! Skrevet 1. juni 2007 #18 Skrevet 1. juni 2007 min har aldri brukt smokk. Hun har ikke villet ha. Hun bruker totten istedet. Veldig deilig nå, men kanskje værre å avvenne med =(
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 Har ikke det fordi knøttet ikke ville ha. Jeg ønsket meg veldig at han skulle starte med det da han var sånn 5-6 uker for da hang han i puppen hele tiden i en periode, men han ville hverken ha smokk eller tåteflaske...og nå syns jeg i grunnen det er helt ok, for han sover så godt om natten at
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå