Gå til innhold

Ny eller gammel barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente som er 19,5 mnd i august. Vi søkte på en bhg som ligger 5 min gåavstand fra oss men fikk ikke den i første omgang. I mellomtiden kom det tilbud fra en helt ny bhg som barnebygg.no skal bygge her. 10 min å kjøre - minst. Vi søkte, fikk plass 60% som ønsket, og skrev kontrakt som er bindene for 3 mnd. Fra januar 08.

For en ukes tid siden ringte de fra den andre bhg at vi hadde fått plass 60 % der også..

Nå er vi i tvil hvilken vi skal velge. Den nye blir jo bygget i høst, har 5 avdelinger med plass til 90 barn. Vet at det så langt var 19 unger under 3 år som hadde fått plass. Pga at bhg er åpen i 11 timer hver dag får vi ikke kontantstøtte.. dessuten er det 9t dag 3 dager i uka, det trenger vi ikke.

I den gml bhg er det 8 unger på hennes avdeling, folkene har jobba lenge i lag, de har rutinene, vi får like mye i kontantstøtte som bhg koster. Der søkte vi bare om 6,15t 3 dager i uka og fikk det. Det er kort vei. Vi får en liten i oktober så kan bare trille henne i bhg.

Vi har jo kontrakt med den nye og må sannsynligvis betale 3 mnd fra januar.

Tenker også litt på at det kan være bra for henne og ha begynt i bhg før nestemann kommer så hun har "sitt eget" utenom hjemmet..

Noen som har synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt den som er nærmest.

Skrevet

Jeg anbefaler å ha en barnehage nærmt hjemmet. Ivertfal hvis du skal være hjemme med den nye babyen (så er det ikke så langt for deg å gå til barnehagen å levere). Hvis dere skal jobbe begge to (på sikt altså) langt unna hjemme så er det noe annet...

Skrevet

Den nærmeste hørtes jo også best ut, nye barnehager må jo kjøres inn. Hvis du sier fra fort til de du skrev kontrakt med og de finner noen andre til å fylle plassen slipper du vel også å betale?

Skrevet

Ville uten tvil valgt den som er nærmest, hvor de lat har godt innarbeidede rutiner. I tillegg blir det jo godt for deg med litt avlastning når den lille kommer.

Vi fikk plass i en nystartet småbarnsavd til datteren vår i august i fjor, og helt siden starten har det ikke vært annet enn surr og rot. De ansatte var nye, og etter et par mnd fikk de sparken og noen nye kom inn. Vi har en pedagogisk leder som ikke har vært på jobb de siste tre månedene, og alt er i grunn bare surr og rot. Jeg har søkt overflytting til en annen barnehage som er en godt innarbeidet rutine, ansatte som har jobbet der lenge og i det hele tatt virker bedre.

Håper dette var til noen hjelp for deg, jeg sier ikke at det er slik overalt, men vil vel tro at når man starter ny barnehage må man gjennom litt "barnesykdommer" før man finner ut av hvordan ting skal fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...