Gå til innhold

Blødd og likevel gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått mensen circa rundt IKM og så likevel vært gravid?

 

Testet svakt positiv dagen etter IKM, men neste dag startet blødninger med rødt, friskt blod. Hadde kraftige ryggsmerter IKM og frem til mensen kom. Det hele stoppet tidligere opp i forhold til normalen. Det rare er at jeg testet positivt på eggløsningtest i går en uke etter blødningene, har unormalt mye småkviser, er småkvalm og øm i brystene. Kunne selvsagt brukt nok en hundrings på en g-test, men skal til legen på mandag for noe annet. Er nok bare jeg som nekter å gi opp håpet...haha.

 

Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er fult mulig å blø selv om man er gravid. hvis du fremdeles tester positivt, ville jeg begynt å venne meg til tanken, for hcg forsvinner raskt ut av kroppen om man bare er 4 uker påvei. den burde være negativnå. mulig det var tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det forsvinner ikke så veldig fort. Min har drevet å sunket og steget hele tiden, og det kalles en kjemisk graviditet. Da går det tilslutt over i kraftig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet en ukes tid før IKM, men det stoppet opp på IKM. Har hørt at EL-testen kan slå ut når du er gravid - så det er nok håp! Si fra hvordan det går med deg på mandag da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!!!!!

 

Jeg løp likevel ned på apoteket og kjøpte en Clear Blue Digital....og den viste "Gravid" lenge før de 3 minuttene var gått...jeg er i sjokk!!!! Og jeg som småblør pittelitt ennå! Da vet vi hvilken test legen skal få gjenomføre i tillegg på mandag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! Småen har sikkert hatt en tvilling, eller det kan være at hormonene har tulla litt med deg... Har hørt om andre som har hatt mensbløding og testa positivt samtidig. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, men jeg våger ikke slå meg ned her på 1. trimester før jeg har fått endelig bekreftelse fra legen. Det pussige er jeg prøvde en dame her på spåsiden..og hun skrev at jeg kom til å være gravid innen august med tvillinger. Da kan det med tvillingteorien stemme...må bare si at jeg er mer enn nok fornøyd med bare en! men ingen jubelbrøl før legen er enig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. To store blødninger etter at jeg ble gravid, og i tillegg positiv eggløsningstest. På ul så vi at jeg var gravid med tvillinger. Den ene har faktisk bare trukket seg tilbake, og jeg er nå gravid med et friskt foster. Mulig dette kan ha skjedd med deg også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har mistanke om at jeg har vært gravid en måned lengre en det jeg vet. Siste mens var kort i forhold til tidligere. Vi får se. Det får jeg vel ikke greie på før på ultralyd. Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer ikke de som "Fyllt opp til Desember" sier her..begge gangene jeg mista (i uke 8 og uke 5) tok de nesten to uker før HCG var helt ute av kroppen..så det er faktisk dirrekte feil at de forsvinner raskt...

noen blør faktisk som ved normal mens i flere mnd. i begjynnelsen av et svangeskap... og det trenger ikke bety trøbbel. ..utifra testene dine + symptomer vil jeg tru at du er gravid..jeg gleder meg også til resultatet ditt på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tok det mellom 1 og 2 uker foer HCGen var ute av kroppen etter MA i uke 6, saa det er nok ikke saa raskt ute av kroppen, nei. Jeg mistenker ogsaa at du er gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme, men det kan jo være at du har hatt en tidlig SA. Kjedelig å glede seg så mye, for kanskje ingenting. Hadde selv positiv graviditetstest få dager etter forventet mens. Begynte å blø dagen etter. Tok det for gitt at det var en SA, og det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi venter til jeg har vært hos legen på mandag med å slippe jubelen løs...Jeg er i hvert fall utrolig glad for at jeg kan bli gravid i hvert fall siden dette var mitt andre forsøk på å bli gravid noensinne. Jeg er jo ingen ung dame lengre som har statistikkene på min side...

 

God helg og lykke til alle dere her med spirene deres!

 

Hilsen hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei til deg anonyme som sier at det jeg sier er helt feil. du har mistet i uke 5 og 8? i uke 8 er det jo naturlig at det tar lang tid før man får hcg ut av kroppen. som hun over skrev, fikk hun jo "mensen på forventet tid" altså var hun eventuelt 4 uker påvei. hvis dette er kjemisk/SA vil hcg synke veldig fort, fordi det halverer seg for hver dag. hcg nivået ved positiv test er jo på rundt 150, så det vil si at hcg har gått under grensen på å slå ut på en test etter et par daget! (gravis 0ver 25, ikke gravid under 25) Jeg har selv hatt kjemiske abort, OG mistet i uke 5 2 ganger. de gangene jeg mistet i uke 5, tok det MAKS en uke. da jeg misdtet i uke 7 tok det to. Det kan være rester igjen ved sa, men iogmed hun er 4-5 uker er dette ikke så vanlig. da ordner kroppen som regel opp selv.

 

tror dette går greit jeg HI :-) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei doktor. Vet ikke om det var meg du mente. Syns bare det er feil å gi forhåpninger, så viser det seg at det ikke er bra. Som sagt hadde selv positiv test, for så å blø dagen etter. Det var en SA. Håper jo for hennes del at alt er bra. Men det er ikke uvanlig med SA så tidlig. Flere som mister uten å vite at de i det hele tatt er gravide. Hadde ikke jeg tatt test, så hadde jeg nok trodd det var en vanlig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke det jeg mente anonyme... såvidt jeg forsto, hadde hun pos. test, fikk "mensen" og hadde pos. test over en uke etter at mensen var på besøk... og da synes jeg det er god grunn til håp! gir heller håp enn negativitet. det hjalp meg mye da jeg trodde jeg mistet (og mistet) Det er viktig å holde motet oppe :-)

om du vil være negativ, så må du bare være det, men jeg velger å tenke positivt. Sier ikke at hun ikke har mista, men Jeg tror ikke det. vi kan jo bare håpe, kan vi ikke? jeg er ingen doktor, men har min slump med erfaringer, for å si det slik :-) og de deler jeg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke anonyms innlegg ovenfor som negativt i det hele tatt, jeg! Derimot synes jeg at du er VEL krass mot henne her, og det er ikke noe hyggelig. Kanskje du burde være litt mindre hårsår når noen sier deg i mot? Det er mange med forskjellige meninger og erfaringer her- ikke bare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt av deg at du var anomym her ja for hu du svarer har hengt ut folk på bim før...bare så du veit det...jeg er på besøk fra 2.tri men husker hu godt...helldigvis mest greie folk der inne for tida...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlegget var ikke ment som krasst. hvis noen oppfatter det slik, er det nok dem som er hårsåre, ikke jeg. jeg reagerte ikke negativt på det anonym skrev, jeg bare svarte på innlegget. ser ikke harmen i det.

 

viktig å holde en positiv stemning, og med det synes jeg det er unødvendig å si til folk at du tror de er i ferd med å miste. det er fylt med håp, når man kommer inn hit, og jeg er ikke for å rakke ned på det.

 

gruer du deg da, du andre anonyme? er bare noen dager til jeg kommer inn på 2 trim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps anonyme, du skriver jeg har hengt ut "folk"?

 

vet selv bare om et tilfelle, men vet du om flere, må du gjerne opplyse meg! tørr du ikke stå frem som den du er altså?? hehe.. nei nei. du gjør jo som du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke krasst ment, til deg som er anonym, bare et spørsmål (eller til dere)

er det mulig dere oppfatter dette som krasst fordi dere har negative erfaringer med meg fra før og velger å tolke det slik? som sakt, har ikke vært krass i noe i denne tråden. synes det er synd at folk tenker skit om meg, men jeg er den jeg er, og står frem for den jeg er. anonyme som har flyttet til 2 tri, tror jeg foressten jeg vet hvem er ;-) skrev veldig likt som denne personen ihvertfall, så jeg har et nick bundet opp med deg uansett :-)

 

jo mere vi er sammen jo gladere vi blir ;-)

 

gosh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hun mente at det ikke kunne være helt usannsynlig at jeg likevel er gravid til tross for at jeg blødde bra to dager etter IKM. Hun valgte derfor å ta en blodprøve for å sjekke hcg-nivået for å utelukke en "kjemisk graviditet". Jeg har masse mensmurringer hele tiden nå og tårene renner for ingenting, sår i tannkjøttet og hadde hofteverk. Blir fort sliten når jeg anstrenger meg, så jeg må si at dersom jeg IKKE er gravid, så har kroppen jaggu stilt i stand litt av et show for ingenting...

 

Men altså...2-3 dager til med venting før svarene kommer!!!

 

By the way, skulle jeg faktisk være gravid, så er jeg i morgen da 6 uker på vei! :-) Og hvis ikke blir det full rulle med nye forsøk fra juli av...

 

Hilsen HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI. Jeg krysser noen fingre for deg, jeg:-) Håper kroppen din lager alt "showet" (herlig beskrivelse forøvrig) for å fortelle deg at du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...