Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare lyst til å høre om hvordan hverdagen er for dere med baby på 4 måneder.

Her er lillegutt en liten "daglig leder", og veldig bestemt på hva han vil og ikke. Tenner er på gang, så ikke helt i slag.

Tar korte power naps på dagen, og legger han for kvelden i 20-tiden. Får ett nattmåltid.

Søvn, aktivitet, humør, sutring, mat......Bare artig å høre hvordan dere andre med krabater på 4 måneder har det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir 4 måneder om 4 dager så jeg svarer jeg;)

Min er blitt veldig selskapssyk, og liker ikke å ligge så lenge på gulvet om gangen, skal helst være oppe med oss så han får se han også.

Tror det er tenner på gang her også, men det har jeg trodd ganske lenge. Har en blemme nede, men hatt den ganske lenge nå.

Sover noen lurer om dagen på ca 1 time om gangen. Legger han ca halv 9, etter en liten kveldsvask.

Får alt i fra 1 til 3 nattmåltid.. Og dagen begynner som regel i 9 tida.

Skrevet

Snuppa her er ikke så enkel når det kommer til søvn på dagtid. Hun sover to dupper a 30-45 min. Det er alt hun sover på dagtid. Så er det legging 19.30. Natten varer da til ca kl 08.30.

Dersom vi går tur med henne i mei-tai sover hun lenger, men i vogn er det også bare smådupper. Hun er blid og god hele tiden alikavell, og ligger mye og leker for seg selv. Får ett måltid iløpet av sin lange natt. Noen ganger to. Grøt på kvelden (hun er nesten 5 mnd nå da, men har fått det siden hun var 4 mnd).

Noen dager hun jo grinete, men som oftest er hun bare god. Rett før legging vil hun gjerne være fangban da.

Skrevet

Min er 4.5 mnd. Begynner dagen i 8 tiden. Legger seg ca 20 - 20.30, etter kveldsstell og kos. Får litt maisgrøt til kvelden. Spiser fra 1 - 3 måltider pr. natt. Om dagen ligger hun en del på gymmen, men er også svææært glad i å få komme opp og bli med rundt og gå. Jeg bærer henne med glede, for skjønner at det må bli stusselig å bare ligge der nede på golvet. Ellers leker vi med speil, synger litt, tar et bad, prøvesmaker litt fruktpure eller grøt osv. Hun er alltid med når jeg handler mat. Liker da å sitte i en stol i handlekurven så hun får fulgt med. Alt er så spennende. Når resten av familien spiser middag sitter hun i vippestol som en dronning oppe på bordet. Hender også hun da leker seg på gymmen. Hun sover 3 lurer hver dag. Ca 1 times lurer. Sover like godt inne som i vogn når vi går tur. Hun er blid som en sol dagen lang. Litt gretten når hun er trøtt.

Så sånn går no dagan................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...