Gjest Skrevet 1. juni 2007 #1 Del Skrevet 1. juni 2007 Var det værre eller enklere andre gangen??? Jeg har vært til samtale om keisersnitt denne gangen pga veldig hard og lang fødsel forrige gang og dårlig behandling/hjelp føler jeg selv.. Stor unge også på 4750 og er ganske tynn selv. Denne gangen har jeg søkt meg over til trondheim S.OLAVS og ser frem til det. Men jeg er ikke helt bestemt meg enda enda kjenner jeg...... keisersnitt/ eller rissikere og kanskje føde og oppleve å havne i den samme situasjonen som sist der jeg hadde null kontroll og fikkk null hjelp/ smertestillende. Og være kjempe ødelagt etterpå.... Noen som kan fortelle meg litt om deres egne erfaringer?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9474124-til-dere-som-hadde-en-t%C3%B8ff-og-hard-f%C3%B8rstegansgsf%C3%B8dsel-og-har-f%C3%B8dt-en-gang-til-etterp%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #2 Del Skrevet 1. juni 2007 Hei Vuggi Vuggi! Har født to ganger. Nå, flere år etter siste fødsel kan jeg, litt humoristisk si at den første fødselen varte i en uke! Med andre ord lang, og vond, slik jeg opplevde det. Rier til og fra i en uke, trodde aldri det skulle ta slutt. Det endte med innleggelse og igangsetting med drypp, men jeg fikk aldri gode rier. Når jeg ser på fødeskjemaet nå, står det hele veien D (for Dårlige rier), det vil si like vonde, men ikke effektive. Det står også rie-svekkelse som diagnose i mine papirer, altså stoppet det nesten opp. Det endte bra, men lege ble tilkalt siste tiden da de trodde de måtte til med vakum eller tang for å få forløst barnet. Jeg brukte lang tid på å bearbeide fødselen etterpå, opplevde den som traumatisk. Jeg fikk med meg fire skift med jordmødre før barnet var ute. Andre fødsel var totalt annerledes, hvis det kan være noen trøst! Den varte til sammen i fem timer fra jeg kjente de første murringene i ryggen. Rakk å være på sykehuset i to timer og et kvarter før alt var over! Alt gikk fort og greit, og jeg skjønte det nesten ikke, at det gikk an! To så forskjellige fødsler. Første gangen fikk jeg til slutt epidural og lå lenket til sengen med diverse drypp, ledninger og overvåkninger av barnet, og andre gangen sto jeg på knærne i sengen, hengende over en saccosekk. Jordmoren skulle ut fra rommet for å hente noe, jeg måtte rope henne tilbake for da måtte jeg presse. Tror jeg presset to ganger, så var barnet ute. Jeg hadde også null kontroll første gangen, for alt tok så tid og jeg var utslitt før jeg kom til sykehuset. Siste gangen var det jeg som hadde kontrollen hele veien, og mot alle mine egne forventninger, oppdaget jeg at kroppen min jobbet med meg hele veien. Lykke til hva du enn ender opp med, du må kjenne hva som er riktig for deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9474124-til-dere-som-hadde-en-t%C3%B8ff-og-hard-f%C3%B8rstegansgsf%C3%B8dsel-og-har-f%C3%B8dt-en-gang-til-etterp%C3%A5/#findComment-9481172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita1 Skrevet 3. juni 2007 #3 Del Skrevet 3. juni 2007 Holdt på i 22 effektive timer første gang,mens andre fødsel var rene drømmen.Hvis det drøyer så be om smertestillende da.Du som bestemmer over kroppen din.Skriv ned hvordan du vil ha det og vidreformidle det til sykehuset når du kommer dit. Lykke til og håper det ordner seg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9474124-til-dere-som-hadde-en-t%C3%B8ff-og-hard-f%C3%B8rstegansgsf%C3%B8dsel-og-har-f%C3%B8dt-en-gang-til-etterp%C3%A5/#findComment-9494180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amilde 11.06 Skrevet 10. juni 2007 #4 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde også en veldig tøff førstefødsel. Men min andre fødsel var en drømmefødsel. Selv om babyen var nesten 5 kg og hadde hodeomkrets på 40 cm så gikk det veldig lett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9474124-til-dere-som-hadde-en-t%C3%B8ff-og-hard-f%C3%B8rstegansgsf%C3%B8dsel-og-har-f%C3%B8dt-en-gang-til-etterp%C3%A5/#findComment-9543934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godiva med 3 gull Skrevet 21. juni 2007 #5 Del Skrevet 21. juni 2007 Første fødsel. Igangsatt 3 uker over termin, riier startet umiddelbart, 57 timer senere ble jenta tatt med vakum. Mistet mye blod, og var sliten LEEEENGE etterpå. Fikk epidural de siste 4 timene. Andre fødsel. Igangsatt 14 dager over termin riier startet umiddelbart, og 5 timer etterpå var jente nr 2 ute. fødsel uten smertestillende, dette var en perfekt fødsel, som jeg kunne gjentatt når som helst. Utrolig opplevelse, var med hele veien, hadde full kontroll, og fantes ikke sliten etterpå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9474124-til-dere-som-hadde-en-t%C3%B8ff-og-hard-f%C3%B8rstegansgsf%C3%B8dsel-og-har-f%C3%B8dt-en-gang-til-etterp%C3%A5/#findComment-9647237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå