Labbetøs Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Snuppa våkner mange ganger hver natt, selv om hun ikke er våken. Noen ganger våkner hun med et HYL, og er veldig vanskelig å roe. Vi tar henne umiddelbart opp når det skjer, men hun lar seg ikke roe. Det ender med at vi må vekke henne (hun skriker i søvne) for å få roet henne, og så ta innsovningsrutinene på nytt. Er det noe man kan gjøre for å forhindre dette? Hun er ikke redd for mørket. Og hva med alle våkninger når ingenting er i veien? Da bare gir vi smokk og så sover hun videre.
Alvepike Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 sikkert bare en fase hun går igjennom, de utvikler seg jo veldig mye nå . Mange inntrykk som må bearbeides, kan igjen resultere i mareritt. Er min teori da. Det er med smukken hadde jeg også som et problem inntill for ei uke siden. Løsningnen her ble bare at jeg trakk dynen godt over ørene når jeg hørte hun var våken ( hun skrek ikke, bare ligger og kaver litt med armer og bein) til slutt så sovnet hun igjen. Nå har vi et nytt problem da, hun legger seg på tvers i sprinkel sengen , setter seg fast og våkner med et hyl fordi hun ikke klarer å komme seg noen vei. Det er alltid noe med disse barna he he
melinda Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 jenta mi våkner og noen ganger med et skrik og er vanskelig å få roet ned, det som hjelper best da er puppen selv om hun ikke er spesielt sulten så er det nok mye kos og trygghet forbundet med den. Om man kan gjøre noe for å forhindre det vet jeg ikke, annet enn å prøve å roe ned og trøste så godt man kan, kanskje mareritt??
Labbetøs Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2007 Hun begynner å gråte dersom vi ikke gir henne smokken de gangene hun våkner. Hun ligger åp eget soverom, sånår hun bare veiver med armer og bein uten å gråte/våre våken så hører jeg det ikke. Det funker å gi henne puppen, men det vil jeg helst ikke gjøre om jeg kan unngå det. Hun våkner jo som sagt ofte uten å egentlig være sulten, så jeg vil heller venne av med det på et vis. Jeg vil ikke ta "nattavvenning" , det er ikke det jeg mener. Hun skal få mat når hun er sulten. men jeg håper hun kan sove i ett mellom måltidene i hvertfall. Hun får to måltider fast føde (nei hun har ikke mageknip) så hun er ikke så interessert i mer mat på natten. Mer kosen. Greit det, men 8-10 ganger hver natt blir litt for drøyt for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå