Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Hva slags klær har de hatt på seg? Forventes det at de skal være pyntet slik som voksne? Å kjøpe dress til en 5 mnd gammel gutt syns jeg er drøyt siden den bare kan brukes en gang....
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 jeg skal ha med gutten på 3 måneder i brylllup i morgen. Jeg har bare tenkt å kle han litt finere enn ellers. han skal ha en body-pikê trøye, hvit strømpebukse og fin ny dongeri kort bukse.... skal jo for det meste ligge nedi vognen sin da (forhåpentligvis...) :-)
Felix&Lurifax Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Var i bryllup forrige helg, og lot pappaen ta ansvar for påkledningen av Felix. Hehe, tøyet var fint, det var bare det at han hadde vokst ut av buksa, så det var blitt en knebukse, haha. Men det var ikke dress, bebiser er jo skjønne uansett. Han hadde på seg blå body og blå selebukse, han skulle visst ha på seg hvite sokker, men de hadde pappaen glemt å ta på, så det ble de brune extra sokkene i stellebaggen. Men han var så søt at!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Vi var i bryllup da tassen var 3 dager. Hadde bare på vanlig sparkebukse. Hadde liksom ikke rukket å tenke så mye mer på det, egentlig. Bare rett hjem fra sykehuset, skifte og så komme seg avgårde. Har han ikke en skjorte eller en tøff genser? Burde holde i massevis
plutseligbolle Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Vi skal i to bryllup i sommer vi. Da er snuppa vår 2,5 og 3 mnd. Jeg er så heldig at jeg har en søster som er veldig opptatt både av tantebarnet sitt og av å strikke, så hun spurte om å få lov til å strikke en hvit kjole med rosa perler på og med lue til, siden vi skulle i disse bryllupene! Jeg hadde ikke tenkt på saken i det hele tatt, men takket såklart ja. Hadde nok bare kledt på henne ett eller annet rent og pent hvis jeg ikke hadde denne fantastiske søsteren. Men nå lurer jeg mest på hva jeg selv skal ha på. Skal se om jeg kan finne en passe fin topp eller kjole som det går an å amme i.
@nneliten Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Ikke lett med guttebabyer og pynting, nei. En jente kan man jo kle i en søt kjole fra H&M, mens gutter...mye tøft og fint, men ikke så "pyntet". Vi kjøpte faktisk dress til småtten da han var 6 mnd - en slik helsydd sak med sort bukse, hvit skjorte og sølvfarget vest. Den kostet 500 kr, så jeg syntes det var litt drøyt... Dette var til onkel og tantes bryllup i oktober, så dressen ble også brukt til jul og nyttår. Forrige helg var lillebror på 4 mnd. med i bryllup i storebrors dress, så den har i alle fall blitt brukt mer enn en gang. I begge bryllupene var det andre babyer som ikke var pyntet, så det er nok bare opp til hva du føler selv. Ikke noe "pyntekrav" på babyer.
Labbetøs Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Regner med det er snakk om vielsen på dagtid her? Da er ikke kleskoden sp streng, så du kan ta på vanlige pene klær. Dongeribukse og piketype skjorte f.eks. Dresskoden (type galla osv) er strengere til kveldstid (middag og dans) men da skal vel ikke babyen være med uansett.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Vi har ikke vært i bryllup, men i konfirmasjon bl.a. Småen hadde på seg linbukse og linskjorte. Vi kjøpte noe som var pent, men ikke så pent at det ikke kan brukes ellers etterpå. Linbuksa blir jo super til sommeren. Ellers så har vi kjøpt en kortarmet skjorte på h&m (40kr eller noe sånt) som vi har hvit body under og da er han jo kjempe-fin.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Hei! Hvis babyen min skal være med i bryllup i sommer(8mnd), skal han ha på seg en sånn matrosdrakt(shorts). dEn var kjempesøt, og ikke dyr.. Tror d var merke Name it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå