sudoku Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vi fikk påvist egg og melkeallergi på vår 7 mndr gamle sønn. Har fått Prosobbe mosmelkersttning og et §5.22 skjema. Men her står det at det skal samles opp for et år før det sendes inn. Legen snakket om søke for så å få de gratis utlevert på apoteket.. hva har dere gjort? og andre kvitteringer på kremer o.l. det går på hjelpestønad - ikke sant? Synes også det er underlig at vi kun har fått foreskrevet kun reit 3 på Prsobbe til 3 måneder altså en boks per måned, mens det står på boksen at vanlig forbruk er 7-8 bokser per måned. Vi ammer litt, men det er ikke mye. Og allergologen vi var hos sa at det kunne jeg vurdere å slutte med, for det var ikke påvist noen beskyttende effekt ved amming utover 6 mndr - så "da er det mest for kosens skyld"...???
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Barnelegen søkte slik at vi fikk Nutramigen på blå resept. Har aldri betalt for den på apoteket. Så dette er noe legen din kan ordne. Hun skrev et skjema som jeg leverte på trygdekontoret. Fikk brev i posten etter en stund om at søknaden var godkjent. Etter dette betalte jeg ingenting for Nutramigen. Dekning til salver og kremer går under en egen paragraf. Her må barnelege/hudlege skrive under på at barnet trenger spesiell hudbehandling. Her er det slik at man samler på kvitteringer (som er stemplet av apotek) og leverer på slutten av året. Da får dere igjen det som overstiger egenandelen på 1660 kr. Og amming beskytter utover 6 måneder. Det finner man masse info om på nettet. Det er jo ikke bare allergi det beskytter mot, men masse andre ting. Allergibarn har nok litt lettere for å bli syk siden immunforsvaret er opptatt med allergien, derfor kan virus og bakterier lettere slippe til. Min jente ble mer syk etter jeg sluttet å amme henne da hun var 18 måneder.
mnm Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Hei, Vi får også Nutramigen på blå resept. Barnelegen søkte Trygdekontoret og vi fikk brev etter noen måneder om at det er gratis til fylte 10 år (Men håper ha slipper å holde på så lenge). Det brevet må tas med sammen med resepten, da utleveres det gratis. Før brevet var kommet betalte vi selv, og det fikk vi siden refundert på Trygdekontoret. Angående antall bokser: Når du henter melken sier du hvor mange bokser du trenger for 3 måneders forbruk, og da får du utlevert så mange. Da er det nok at det står Reit 3 på resepten. Vi henter 18 bokser Nutramigen av gangen. Jeg må vanligvis ringe apoteket dagen før, for at de skal få levert nok bokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå