Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Vi leiger et lokal til bryllupet. På samme plass må vi kjøpe alt uten om kaker.Kaffien må vi også kjøpe der. Hva synest dere er rimelig grei pris pr kanne kaffi?Hvor mye betaler dere for kaffien? Jeg synest dei va litt dyre der me skulle leige lokal, dem skulle ha 260kr pr.kanne kaffi..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 260 kr pr kanne syntes jeg også var dyrt, er jo ikke så dyrt for en pose kaffe da, og regner nå med at man får mer en 1 kanne pr pose. Hvor mye som er vanligt og betale vet jeg dessverre ikke. Men det pleier å gå rimelig mye kaffe, i hvertfall i vår famili, og da kan det fort bli veeldig dyrt med di prisene.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 260 kroner for hver kanne kaffe? Det kan du jo bare si til dem at er totalt uaktuelt! Det er ågerpris! THalvparten er mer, MER enn nok! De kan jo ikke bare ta hva som helst for noen kopper kaffe bare fordi det er med i leieavtalen at man MÅ ta kaffen gjennom dem!
Arb.ledig husmor Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Det komme jo an på kor stor kanna er... Ulike steder eg har hørt på, tar de 30-35 kr for pr. kopp, og tar du 35x7 får du 245 kr. Og av en stor kanne kaffe får man vel ca 8-10 kopper... Så iforhold til andre steder, så er det ikkje dyrt nei...
TA 1980 Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 trudde kansje mann fikk kaffien litt rimligere, siden omtrent alt blir kjøpt hos dem...Har ikke hørt om andre plasser som tar en sånn pris for kaffien.Og jeg har jobbet litt i utebransjen
Happy H Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 d e den dyreste kaffen eg har hørt om, får no være grenser.. enig m deg i at når dåkke kjøpe alt der burde kaffien vert billigere..gjerne m i prisen syns eg
Labbetøs Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Å herregud. Er det vanlig at det er slik? Det hadde jeg IKKE gått med på. Det går jo med en del kaffe utover kvelden, og det er hverken dyrt eller mye arbeid for de som lager den. Nei det syns jeg var for drøyt. Vi får kaffen gratis siden vi har middagen på det stedet vi skal ha festen. Og vi får også hele lokalet (400 kvm) alene hele kvelden uten kostnad. Betaler heller ikke for servitørene og oppryddingen osv. Vi betaler en kuvertpris (230) per pers til middag, og det er alt. Drinker kjøpes i baren. Og drikken vi serverer til middagen må vi selvsagt betale for da. Uff. 260 kr for en kanne kaffe er for drøyt, selv om kannen skulle være 10 liter, noe jeg TVILER på at den er.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 På det selskapslokalet jeg servere tar de 15kr pr kopp om de skal ha kaffe til eller etter mat, da er det et påfyll. Kaffen til kakene er 30kr pr kopp og da er det 3-4 påfyll. Så jeg tror ikke det er så dyrt, er det en stor pumpekanne går det nok en 10-12 kopper
TA 1980 Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Vi betaler 5000kr for fest lokalet på Era i Bergen, 3 retters middag,(40stk) kommer i tilleg selvsagt og all alkokol blir og kjøpt hos dem. Kaker får vi ta med selv Derfor synest jeg det er stiv pris med 260kr kanna, og som sagt går det jo en del kaffi.... Så me vurderer å skippe hele kaffi og kake greiene, og heller starte festen. Har ikke budsjertert med mange tusen, bare for kaffien... Bra å se at det ikke bare jeg som synest det var litt dyrt.
Jippi! Maibaby! Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Vi skal ha middagen og selskapet i en restaurant, hvor vi får en egen etasje. Vi betaler ingen leie, under 1000 kr. pr. kuvert med drikke (tre ulike viner til middag (to glass til hovedretten, et glass pr. rett ellers), velkomstdrink og avec til kaffen). I kuvertprisen er det "inkludert" 29 kroener pr. pers som er prisen på kaffen. Får da drikke så mye kaffe viv vil utover kvelden. Jeg synes 260 kroner for en kanne kaffe var helt latterlig.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Vi skal leie et selskapslokale på et hotell. Der skal vi betale ca. 400 kroner per person for forett, middag og dessert. Inne i denne prisen er også service, servering og leie av lokale. Vi tar med kaker selv, og pris for kaffe til kakene er 50 kroner per person. Alkohol kommer utenom disse prisene...
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Det mest vanlige er nok at en tar bet. for pr.pers. og ikke pr. kanne kaffe. En pris på 25 kr pr. pers til middag og/eller medbrakte kaker er normalt, altså 50 kr pr. pers om det skal være kaffe til både middagen (dessert) og til egne medbrakte kaker. Jeg har også jobbet på selskapslokale/restaurant og vi serverte da i kanner...som vi ikke tok bet. for på den måten...en bet. pr.pers eller har det inkl. i kuverprisen. Synes du skal ta en prat med dem om den prisen der ja.
TA 1980 Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Ja har snakket med dem i dag, dem solgte vist ikke kanner med kaffi alikavell,men tok 26 kr per kopp. Vist det hadde vert for per person til kaffien hadde det vert fint,men nei det var for hver kopp.Så vi spørte om ikke dei kunne vere villige til å se litt på den prisen en gang til, og det skulle dem. Så skulle vi få beskjed på mandag... Synest det du Tbgjente skreiv, virker som en veldig ok pris å betale.
TA 1980 Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Ja da har vi snakket med dem vi skal ha festen hos.Dem skal ha enten kr26 pr kopp kaffi eller 150kr kanna. Så den er grei. Lettet litt no. Er jo stor forskjell på 150 kr kanna og 260 kr som var den første prisen vi fikk.
mammamamut Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 vi betaler 250 kr for middagsgjestene og 100 kr for kaffegjestene. da er lokale og servitører med i prisen.
TA 1980 Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Er den prisen snakk om for bare kaffien da? Eller er det for mer ? jeg snakket om hva en betaler for bare kaffien, når en får ta med seg kaker...
kjærest1 Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 Vi får kaffen gratis vi...ser at jeg er heldig nå, for dette var dyrt!!! Ellers betaler vi 385 pr kuvert, og da inkluerer dette tre retters middag, frukt og kjeks til velkomstdrink, kaffe og nattmat. Betaler drikke utenom det, 130 kr pr flaske vin, 35 for øl. Ellers betaler vi ingenting for leie av lokale, servering eller opprydding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå