Gå til innhold

I dag starter jeg på ny frisk, håper noen vil følge og støtte meg i kampen mot de siste 20 kiloene.


NessaS

Anbefalte innlegg

Nå er jeg nesten frisk igjen, bare litt snørrete. Og det er jo like greit å begynne igjen før helgen, for da faller jeg kanskje ikke for fristelsen av å kjøpe meg noe godt. Hehe. Unnet meg litt sjokolade på onsdag da, for mandlene mine hovnet så gæli opp at jeg ikke klarte å spise noe annet enn ting som smeltet i munnen min og suppe.

 

Mine mål i dag er:

Midje: 87 cm

Hofte: 98 cm

Vekt 83,5 kg, som gir en BMI på 34.

 

Frokosten i dag består av et husmann-knekkebrød med kalkunpålegg, to kopper kaffe med skummet melk, et stort glass vann og en gulrot. Mer klarer jeg ikke å få ned så tidlig, men har fått en god vane med å spise frokost med en gang jeg står opp. Før så spiste jeg ofte det første måltidet mitt to timer før middag.

Ser ikke ut til at det blir noe særlig med tur ut på oss i dag, det regner bikkjer, og småtten er ikke helt frisk ennå han heller. Jeg får svinge meg litt ekstra med moppen i stedet for, burde gjøre susen det. Hehe.

 

Takk til Doppler og Inger, det er meg det, for oppmuntrende og støttende ord.

 

Tenker jeg kommer til å oppdatere denne tråden et par ganger i uka, med veiing og måling hver fredag morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rette ånden!

 

Det høljerenger her og, men det er faktisk ganske friskt å bli svett ute i regnet. Men ikke så kjekt om man skal ha med seg liten passasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse masse lykke til!! bare å bite tenna sammen,, så klarer man det meste!! bare å komme hit når du trenger oppmuntring..for man kan bli ganske oppgitt og forbanna i en slik prosess!!!! det vet jeg alt om, og folk her inne har hjulpet meg mye:):)

så tvi tvi og kjør på:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, jenter. De hjelper mer enn dere kanskje tror.

 

Helgen har gått sånn passe. Grilla litt, siden det har vært utrolig nyyyydelig vær. Har holdt meg unna snacks, har rett og slett ikke hatt lyst på.

 

Treningen min denne helgen har bestått i å løpe etter en på 1 1/2, en på 2 1/2 og ei på 3 år. Utslitt i går ja. Holdt på og slokne klokken 20.

 

Føler meg ikke så oppblåst i magen heller, men det kan jo ha mye å gjøre med at jeg har drukket så mye vann, og egentlig spist litt lite. Jeg orker nesten ikke mat om sommeren. Tok med meg litt vannmelon ut i går, og det var en hit både hos de små og de store.

 

I dag tenkte jeg at vi skulle rusle en lang tur langs Mjøsas strender, kanskje ta med oss lunsj og badehåndkær. Ikke akkurat badetemperatur ennå, men ungene badet faktisk i går. Like sinte alle tre da vi måtte gå hjem igjen.

 

 

Beklager eventuelle skriveleifer oppi her, er bare litt trøtt ennå. Måtte bare få skrevet ned litt mens det ennå var ro i huset.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag i dag. Føler meg utrolig oppblåst på grunn av mensen, så trodde at jeg hadde gått opp et par kilo.

Men her er resultatene:

 

Midje: 85 cm

Hofte 97 cm

Vekt 82,3 kilo

 

Minus 3 cm og 1,2 kg.

 

Dette føles kjempeherlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag er veiedag. Var så trøtt i dag tidlig at jeg nesten glemte det. Må visste henge opp lapp på badet også.

 

I dag var resultatene disse:

 

Midje: 83,5 cm

Hofte: 96,5 cm

Vekt: 82 kg

 

Minus 2 cm, og 0,3 kg siden forrige uke, og 5 cm og 1,5 kg siden jeg startet igjen.

 

Den varmen som var i forrige uke tok dessverre helt knekken på forbrenningen min, og jeg har ikke fått i meg alle kaloriene jeg burde. Får håpe jeg kommer inn i rytmen igjen når det nå har blitt litt kjøligere. Vurderer og kjøpe meg noe protein-shake eller noe sånt hvis det blir slik varme igjen, for da burde jeg vel lettere komme opp i de kaloriene jeg bør ha om dagen. Men trodde jeg ikke skulle gått ned noe, så ble overrasket i dag ja.

 

Ha en flott helg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sliter med å spise i varmen, hva med is? Det inneholder faktisk en del næring, og ikke minst kalorier. Selv har jeg ikke noe problem med å fylle opp dagsrasjonen min med usunne ting dersom det er det jeg har lyst på. Jeg skal tross alt leve resten av livet uten å gå opp i vekt igjen og få høyt blodtrykk. Og jeg synes ikke selleri duger som snacks. Selv spiser jeg 12-1300 cal om dagen, og skeier ut på lørdag, og jeg har har fin vektnedgang for det. Jeg regner på totalen på uka og den er sjelden over 1600 om dag som er GR anbefalingen for min forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør være oppe på 1900kcal om dagen, i følge GR.

Jeg har frosset endel saft, med sukker. Tar opp en flaske om morgenen, da har jeg kald saft utover formiddagen. Det er vel det nærmeste jeg kommer is. Er liksom som om fast føde bare vokser og vokser i munnen min.

Jeg har heller ikke noe sperre på å spise usunn mat, som du sier skal jo dette vare resten av livet.

Jeg går til legen minst en gang i halvåret for å sjekke blodtrykket, da jeg hadde høyt blodtrykk og ble satt på medisiner under svangerskapet. Og jeg har rett og slett ikke lyst på å leve resten av livet på medisiner.

Men det har gått noenlunde greit å spise de siste dagene, det har ikke vært så sinnsykt varmt som det var.

 

Tusen takk for gode råd, Doppler. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, blodtrykk var helt fint (heldigvis), og har også tatt diverse blodprøver. Hater når man må komme fastende til legen, jeg har tross alt 3 km å gå før jeg kommer meg dit. Så etter jeg hadde vært hos legen ble det iskaffe og pepsi til frokost, bare for å få opp blodsukkeret så jeg orket de 3 km hjem igjen. Var utrolig svimmel da jeg kom til legen gitt. Hehe. Får svar på blodprøvene hvis det er noe galt, hvis ikke hører jeg ingenting. Håper selvfølgelig på det siste.

Legen min var forresten kjempeimponert over at jeg hadde klart å gå ned 17 kg +/- helt på egenhånd, og hun hadde stor tro på at jeg kom til å klare de siste 20 uten hjelp også. Det gav meg et lite ekstra kick når hun sa det, jeg elsker legen min.

 

Har forresten funnet noe som går an å spise i varmen. Lomper. Naturell, med kalkunpålegg og salat, eller med fisk. Mmmmmmm.

 

I morgen skal jeg veie og måle meg igjen, må da hvertfall ha brent noen kalorier i morgentimene i dag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...