Gå til innhold

Da er bukplastikken vel overstått!!!


sanne34

Anbefalte innlegg

Hmmm.... veldig godt å ha selve inngrepet bak meg.... men gud jeg har dager og uker igjen her før jeg kan se "resultatet".... ALLIKEVEL; HERLIG Å VÆRE FERDIG!!

Dette har vært som en pest og en plage for meg nå i 6 år.... med dette "fett-forkle"... Har plaget meg hver eneste, bidige dag, aldri klart og akseptere det! Fikk min første gutt for 6 år siden, etter en tung avslutning på svangerskapet med svangerskapsforgiftning og veldig mye vann i kroppen, og mye fostervann... Derfor ble magen veldig sprengt, og huden trakk seg aldri helt sammen igjen.. Ville ikke gjøre noe umiddelbart, da jeg ønsket meg et barn til..

Fikk gutt nr. 2 i mars 2005, og følte meg vel da ganske ferdig med barn. Ønsket mitt var to, og det hadde jeg fått.. :-)

Derfor tok jeg, i fjor vår/sommer, 2006 (da var jeg godt ferdig med ammingen, ammet begge to til de var ca 1 år:), kontakt med legen min for forberedelser til operasjon/ønske om henvisning videre. Visste jeg måtte gjennom noen krafttak, da jeg hadde noen kg å kvitte meg med.. Fikk reductil, begynte på denne i august, og gikk ned 10 kg på 4 mndr. Det var nok for legen min, og han sendte henvisning videre i februar. Jeg fikk etter en stund svar fra Colosseumklinikken om at jeg skulle få komme til konsultasjon, og var der rett etter påske. Fikk godkjent på sekundet, da han tittet på meg og jeg var innenfor kravet om maks BMI på 30 (min var på 29, men jeg har mye muskler og kraftig benbygning.. så jeg er ikke veldig stor da...hadde i hovedsak bare veldig hengemage. som jeg måttet folde inn og rulle opp, og dytte ned i truser og bukser nå i flere år......) Ikke moro.

Fikk time for operasjon den 30/5.

Gjennomført i går på en times tid... 2 kg hud er tatt bort... navle flyttet og hele pakka... Er jo litt redusert om dagen, ømt og hardt, men nå kan jeg bare se framover...:) I morgen skal jeg til legen min og fjerne dren, som nå plager meg veldig å gå med.. Så etter det blir d bedre regner jeg med.

Trodde jeg ville gråte av glede etter inngrepet... men det har jeg faktisk ikke gjort enda... det har liksom ikke riktig gått opp for meg at det er gjennomført..så tårene har ikke kommet.. Tror nok ikke jeg skjønner det fullt ut før jeg er leget såpass at jeg kan se på "resultatet".. om et par uker kanskje...??

Tror nok gledestårene kommer da... i strie strømmer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med operasjon vel overstått!

 

Jeg ser for meg at jeg må gjennom en sånn operasjon også når jeg omsider en vakker dag er "slanket ferdig". Synes det er godt å vite at det er slike muligheter, for med den vomma jeg innehar kommer det garantert til å bli forkle i lange baner. Henger nok som det er nå.

Veldig interessant og lese det du skriver. Tenk så deilig det blir nå fremover for deg :-).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du har fått gjort det! 2 kg hud er jo sinnsykt mye, tror du kommer til å få mye glede av den nye magen din. Jeg er glad på dine vegne.

 

Det er forsåvidt bukplastikk som er gulroten for vektnedgangen min og, da jeg har utviklet eksem under pølsa som henger ned og det klør noe så utrolig. Så jeg regner med å få det dekket, legen min sa hvertfall at jeg var en veldig god kandidat. Men jeg har god tid egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...slipper noen gledestårer for deg jeg:) hehe... Så godt å få det unnagjort kan jeg tenke meg... har store planer om å søke etterhvert selv, må bare går ned det jeg skal først...phu... Også vil jeg jo muligens ha et barn til i fremtiden..men på en annen side vil jeg ikke vente så lenge til nestemann... ( enslig forsørger idag..)...phu mye fra og til...men Dog, Gratulerer med ny mage til deg=)

 

Håper du har tatt masse før / etter bilder... det tror jeg har stor psykisk effekt ihvertfall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at du har gjort det.har ikke time hos legen før i sept.skal gjøre hva jeg kan for å slanke meg for å få fjernet hud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger:)) Jeg unner dere alle som sliter med det samme som jeg har gjort.... dette inngrepet. Av hele mitt hjerte.

Jeg kan ta med at jeg betalte kr. 700,- (300,- i egenandel og 400,- for magebelte... eller no der omkring..), + kr. 265,- for konsultasjonen da.

Det er verdt det, slitet og ubehaget (ikke mye ubehag er det heller:)!! Uten tvil verdt det! Fikk fjernet dren i dag, og nå føler jeg det mye lettere allerede.. slippe å gå rundt med de fæle blodposene.. samt være redd for at de hektes borti ting og at det skulle gjøre vondt der de var festet..

Jeg er alenemamma til mine to gutter, og kanskje derfor betyr det så enormt mye... hadde jo gjort det selv om jeg hadde vært i forholdet m pappaen også da... men ekstra spesielt er det nå... Jeg har i mange år prøvd å gjemme meg bort i store, litt vide klær (overdeler)... har skjemtes noe så voldsomt over magen min..

Har moren min hos meg nå en god stund til hjelp m gutta, hadde ikke klart meg uten..:)

Lykke til alle dere andre som sikter mot fettforkle-fjerning! Stå på jenter!!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig at bmi´en må være under 30 hvis det skal kunne dekkes av det offentlige, iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...