Gå til innhold

Hvordan kle en nyfødt i 20 varmegrader, f.eks på tur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ligger under dyne i vogna, så jeg synes selv at langermet body, vindtett jakke, sparkebukse og en tynn bomullslue. Selv gikk jeg i kortermet tunika og 3-4 bukse og var varm.

Men så kom svigermor på besøk da...og frem med ull, strømpebukse og hele "februar-garderoben"....blir litt matt....20 grader er jo fin temperatur og jeg synes at det jeg hadde kledd jenta mi med var mer enn nok. Varm og god var hun og det var jo deilig og varmt ute idag...dumme svigermor...

Ser jo rundt meg at det er mange som kler babyene sine for mye...men de om det...

Hvordan gjør dere dette? Skal man kle en liten baby i 20 grader som om det skulle vært 5 grader ute???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ull er kjekt for det blir aldri for varmt, den regulerer tempen.

men du kjenner babyen din best, her går det i body, longs og lue..

Skrevet

men har du da longs under bukse/sparkebukse i 20 grader eller mer??

Skrevet

nei kun longs, eller ei tynn bukse.

Skrevet

ok..men et lag akkurat som meg. Men er det litt hysteri rundt babyer og klær?? Tenker ikke på nyfødte..men synes som jeg ser i andre innlegg her at mange småbarn har fryketlig mye klær på nå....

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at vi kler babyen slik som vi selv kler oss. Mange kler på babyene sine altfor mye.Når er ikke min baby helt nyfødt da(4 mnd), men hun hadde på seg bare en body og solhatt. Ligger på lammeskinn og hadde helseteppe over seg. Mer enn nok! Tror nok jeg hadde droppa jakka, men en tynn bukse er sikkert greit:-)

Skrevet

ok..takk for råd. Blir litt i villrede når jeg ser babyer med "februar-antrekket" på ennå...samtidig med svigermor som skal si sitt. Jeg lærte på sykehuset at kjenn på meg selv...så skjønner jeg hva som er passe for babyen....

Skrevet

En body og enten strømpebukse eller bukse+sokker, ville jeg brukt... Og kanskje en tynn jakke. Jeg synes det er greit med en tynn jakke når jeg skal ha han litt sånn opp og ned av vognen, samt i bilen. I bilen pleier jeg å legge over et helseteppe el.l. over føttene også, om det ikke er spesielt varmt i bilen, for han sovner alltid der. Vet med meg selv at det er lett å bli litt rossen om jeg sover :-)

Og så bruker vi alltid lue, da.

Skrevet

Og bedre å kle i litt for mye ,lag på lag .Kjenne i nakken om den er varm/klam og heller kle av etterhvert....

Skrevet

hadde tynn lue, body, tynn bukse, sokker og muligens en tynn jakke over, hehe utrolig så fort man glemmer;-) Utover sommeren ifjor var det veldig varmt, og hadde noen ganger bare body og sokker på med helseteppe over. Var mye snakk om klær på barseltreffene:-) kjente alltid på nakken at han ikke ble for varm. Bedre ev å ha litt lag så du kan ta av noe underveis hvis babyen kjennes varm eller svett.

Skrevet

Enig der og...men sjekker alltid gradestokken når jeg går ut, og viser den 20 grader starter jeg ikke med lag på lag....hehe...

Skrevet

Nei,det gjør ikke jeg heller om den viser 20...hehe...Men her jeg bor er det ofte litt kald vind selv om gradestokken viser 20, å da kan det være godt å ha en liten jakke /bukse på...

Skrevet

I oslo blir det 27 grader på tirsdag...da blir det vifting med tær for min lille 4 uker tulle på tur..... og meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...