Gå til innhold

ufin helsesøster (ang mmr-vaksina)

Anbefalte innlegg

da vi var på hs sist så begynte helsesøster å fortelle om mmr -vaksina som sønnen min"skulle" ha neste gang.

det er en vaksine jeg har bestemt meg for å ikke gi gutten nå, og gir da hs besked om dette..

da blir dama sur, og spør selvsagt hvorfor ikke...og når jeg forklarer at jeg ikke føler meg trygg på den og vil vente, så blilr hun sinna og forlanger hun bevis fra meg om at den er farlig og ikke trygg..."det er faktisk satt fast av en rett at den er trygg"-som hun sa... og hvis jeg ikke kom med dette så så hun på det å unnlate å vaksinere som å ikke klare å se mitt barns behov og da burde nok barnevernet kobles inn ja(hennes ord)... føler meg presset til å ta en vaksine jeg ikke vil gi gutten...

er jo frivillig vaksinasjon....

prøvd å få byttet helsestasjon men er visst ikke mulig...sprengt kapasitet...men har jo ikke lyst å dra tilbake dit...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9471464-ufin-helses%C3%B8ster-ang-mmr-vaksina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet du, jeg synes du burde ta kontakt med hennes leder eller hvem d nå måtte være som er hennes sjef. hennes oppførsel er jo helt uakseptabel! Hun tar jo ditt valg som en personlig fornærmelse og det blir jo absolutt ikke rett. Jeg forstår godt at du ikke føler deg komfortabel med å gå tilbake.

Fullstendig uakseptabel oppførsel av helsesøsteren. Begynner de å bli helt desperate, har de fått "signaler" fra høyere hold?

Det er nettopp på grunn av slike hendelser at vi vaksinemotstandere skriver at vaksinering er "frivillig". Det er frivillig offisielt, men når foreldre blir presset, truet og lurt til å føle seg som dårlige foreldre av helsemyndighetene, da kan man ikke lengre si at det er frivillig og alt er i orden.

Uansett menga, ikke la dere skremme av denne helsesøsteren. Deres sønn's helse er det viktigste og jeg støtter deres valg om ikke å vaksinere med mmr, fullt ut.

Hei menga.

Jeg har hørt mange utrolige versjoner fra helsesøsters kontor, men denne tar kaka. Vaksinering er bare et tilbud fra staten. Du trenger ikke å sitte inne med kunnskap eller ha argumenter hverken for eller mot. Personlig ville jeg meldt henne til ansvarlig smittevernslege i kommunen du bor og sendt en kopi til Fylkeslege og Fylkesmann. Hvis du oppfatter situasjonen som truende så kan dette anmeldes til politiet.

......løft hodet og fortell henne et barnevernet vil hånflire av henne. vaksine nekt er ikke synonymt med vanskjødsel, det bevitner derimot at du er en oppgående mor som beskytter og tar stilling til det ditt barn utsettes for......og selvsagt rapporter henne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...