Gå til innhold

April: Ble lite klok av legetime i dag...

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Dette med termin ble bare et stort rot. Legen satt med denne rundte "tavla" si g prøvde seg frem litt. Men han ville heller sette termin etter første blødningsdag i siste menstruasjon og kom frem til 16 desember.

Som gjør at eg er 11+6 i dag. Men kommer til å ha i bakhodet at den terminen kan flyttes frem en ukestid når eg kommer til UL.

Men legen hadde også litt vanskligheter med å finne hjertelyd, prøvde seg frem og tilbake noen ganger og fant til slutt hjertelyd som eg mente var min og ikke barnets, men det var legen uenig i.

92 slag i minuttet... stemmer jo ikke det... eller? Eg prøvde å forklare at det måtte være feil men legen ville ikke gi seg. Tror eg fikk han til å stresse litt. hmmmm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette om barnet uke 11....

"Barnets hjerte slår raskt – ca. 110-160 slag i minuttet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i uke 11 er det veldig vanskelig å finne barnets puls...Min jordmor ville ikke lytte etter hjertelyd før i uke 16 -og da etter press fra meg.. Stol på deg selv du. Det har iallefall stemt med mine -nesten iallefall... Og så får du bare være "klar" i god tid, sånn at du ikke blir tatt på senga 4-5 uker før "termin". :) Syns det er like mas med termin hver gang jeg.. Er jo ingen som vet 100% uansett,

Men må si meg enig med deg i at 92 hørtes veldig lavt ut. Evt litt høyt til å være din, men det er jo bare normalt når en er litt nervøs... Nei, det blir spennende å høre etter du har vært på UL! -Ikke at den alltid stemmer heller, men... hehe... nei, du må nok bare leve i spenning helt fram til desember. Trøsten er at i januar så har du fått svar.. hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...