Gå til innhold

noen som vet hvor lenge baby kan sitte i bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kjøpt maxicosi til min 3 ukers gamle sønn. Har hørt at de kun kan sitte i den ca 2 timer i strekk. Noen som kjenner til dette og hvor lenge må han da hvile liggende mellom hver økt i stolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MaxiCosi er bra, for da ligger de mer enn de sitter, men de trenger fortsatt å bevege seg litt innimellom. Har også sett 2-timersregelen anbefalt av Trygg Trafikk. De sier også at hvis barnet sover, så trenger man ikke å vekke dem for at de skal få beveget seg. Hvis de sover er det jo et tegn på at de ligger komfortabelt. Man ville jo ikke ha vekket dem hvis de lå i senga eller i vogna.

Skrevet

Vi kjørte en strekning på 5 timer når hun var ca 4 uker. Hun sov stort sett, men når hun våknet ga jeg henne mat og koste litt og puttet henne tilbake, sovnet fort igjenn når vi kjørte videre....

Skrevet

Har og maxi cosi stolen, og kiropraktoren mente småen hadde veldig god stilling i den. To timers regelen til trygg trafikk er nok en god pekepinn. Men om man en gang må kjøre langt så er det nok ingen krise så sant det ikke er noe som skjer hver dag;)

Skrevet

Dette spurte jeg faktisk en fysioterapeut om i dag for jeg skal ut på lang kjøretur i helgen. Hun mente det ville være smart å ta pause ca hver time, men at det ikke er krise om det går litt lenger tid dersom feks barnet sover og du ser at det sitter ok. Min gutt er 12 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...