Rosenrød Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg lurer på hva som er vanlig i forhold til arbeidsdelingen hjemme... Hos oss hjelper pappaen til når han er hjemme og jeg ber han om det. Han tar ikke noe initiativ selv nesten. Han er også mye borte både på dagtid og kveldstid, siden han er student og jobber i tillegg. Han spiller også fotball og er aktiv fotballsupporter som drar på alle hjemme- og bortekamper. Jeg ønsker meg mer fri, er drittlei av å gå hjemme og "stulle". Syns dere jeg kan be han droppe noe av dette han gjør? Jeg har jo tross alt sluttet å jobbe, har satt studiene mine på vent, har ikke noe fritid, får bare trent hjemme i stua når den lille sover og får bare truffet venner når det passer for den lille å sove i vogna... Begynner å merke at dette tærer veldig på forholdet vårt også. Jeg savner rett og slett å ha et liv! Han kan jo aldri passe henne eller gå tur med henne, for det har han aldri tid til.
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 For det første tror jeg du må venne deg av med tanken på at pappaen "hjelper til". Er det ikke også hans hus og hans barn? Du ville vel ikke ha sagt at du f.eks. hjalp til med å passe ditt eget barn eller å vaske dine egne klær? Og, ja, jeg synes virkelig mannen din kan få beskjed om at han kan skjerpe seg, bli voksen og ta litt ansvar. Du er ikke hans hushjelp eller hans barnepasser. Du er hans kjæreste og han bør behandle deg med respekt og likeverd. Man MÅ gi opp enkelte ting når man har barn, sånn er det bare. Da er det ikke rettferdig at den ene skal gi opp alt og den andre ingenting. Ikke rart det er 50 % skilsmisser i Norge, sier jeg bare.
Stjerne37 Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Når pappan kommer hjem fra jobb så bytter vi på med lillegutt,vi gjør omtrent like mye.I helgene så bytter vi på å stå opp,lørdagen min tur,søndag hans tur og neste helg er det omvendt.Men har nå en samboer som kan stå opp begge dagene i helgen og noen ganger så gjør jeg det,deilig å få hjelp,men sku jaggu bare mangle.Syntes du kan si ifra ja.
Rosenrød Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 Takk for svar. Ble så lettet over svaret at jeg sitter her med tårer i øynene. Har liksom tatt dette for gitt, siden det er jeg som "får lønn" for å gå hjemme. Han er opptatt nesten hver kveld i uka, fra 19- 23. Pluss selfølgelig skole og jobb på dagen. Så hver lørdag jobber han og hver søndag er det fotballkamp... Han kan nesten aldri stå opp med henne for han er så trøtt etter å ha jobbet osv. Når han kommer hjem fra trening er det rett i dusjen også rett på dataen for å "sjekke forumet" (forum for fotballsupportere). Der kan han sitte i timesvis. Hvis jeg ber han om å ta jenta, så tar han henne opp og setter henne i armkroken mens han fortsetter å glane på skjermen. Aldri kan han leke med henne eller snakke med henne. Så når hun blir misfornøyd og vil ha oppmerksomhet gir han henne tilbake til meg...
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Jeg blir helt sint av å høre sånt, jeg! Det er så dårlig gjort! Det er så mange menn som gjemmer seg bak at "småbarnstiden er ikke noe for meg, det er mer for mammaene". Er det mulig, liksom? Hvis jeg skulle ha sluttet å gjøre alt jeg ikke hadde lyst til, så hadde det ikke blitt vasket et plagg, det hadde aldri blitt handlet mat og jeg hadde i hvert fall ikke stått opp klokka seks om morgenen med sønnen vår. Så hvorfor gjør man sånt? Jo, fordi man er voksen og alt i livet er ikke like moro. Spør han rett ut om han faktisk er glad i deg og datteren deres, for han oppfører seg jo ikke sånn. Håper alt ordner seg for deg! Du må i hvert fall ikke bare tåle og tåle og tåle. Du fortjener å ha det bra også, ikke bare han. Skjønner han ikke det, så....
noegodtivente Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 pappen til jenta mi har fått 1 fast passe dag i uka, dette funker fint for oss. Han passer andre ganger også, men når han fast passer en gang i uka står jeg fritt til og lage avtaler uten å sjekke med mannen om det passer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå