Villemo3 Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Gutten min tok trippelvaksinen+pneumokokkvaksinen (prevanar eller hva den heter) i dag tidlig, og har nå 38,4 i feber. Bør jeg gi febernedsettende? Vet at jeg ikke får et reelt sykdomsforløp om jeg gir han, men er så urolig for om han skal få mer feber og kramper i natt mens vi sover... Hva sier dere? Venninna min sin jente fikk feberkramper noen dager etter en sånn vaksine, (ikke da hun var 3 mnd, men litt eldre), men feberen hennes stiger alltid lynkjapt da..
snartmammapåny Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Jeg fikk beskjed av helsesøsteren på 6 ukerskontrollen om å kjøpe inn febernedsettende til vaksinen på 3mnd kontrollen. Så da antar jeg at det er greit at du gir det.
Villemo3 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2007 Takk for raskt svar. Jeg vet at en alltid skal ha det i hus, men har ei jente på 2 år og har derfor febernedsettende TRODDE JEG. Men så var det visst fra 12 kg og oppover, og det tenkte ikke jeg på. Skal kjøpe inn first tuing in the morning.
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Jg ga paracet etter vaksinen, men det var etter over en halvtime med hylende gråt (og da sa hs at vi skulle gi) Han har hatt feber nå, og han var oppe i 38.4. Ga ikke da, men målte temp ved hvert bleieskift, og fulgte godt med på allmenntilstanden hans. Det er visst ikke så høy feber til babyer å være, siden deres temp går mye opp og ned generelt sett, men du må nesten bare lytte på magefølelsen din. Her sov han feberen av seg ihvertfall, for jeg tenkte å gi hvis den steg over 38,5, noe den ikke gjorde. Han spiste normalt (hver 3.time). Lytt til hva du selv føler er best )
milk Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Ta heller av babyen klærne så synker ofte feberen fort. Jeg gjorde det, og slapp gi febernedsettende. Måsse selvfølgelig passse på, så ble lite søvn på meg den natten, men ville heller det enn gi febernedsettende da jeg merket at jeg kunne kontrollere feberen på andre måter. Åpnet pysjen, tok av dyna og la på et teppe. Funka veldig bra:) Satte på vekkerklokka slik at jeg var sikker på at hun ikke la for lenge uten tilsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå