Gå til innhold

Kjøpe vogn på mothercare???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann å få sendt de til Norge? Er det noen som har peiling på frakten kommer til å komme på? Tror dere dette er lurt. Vognen var ganske billig, kostet bare 150 pund og her hjemme koster den 4 - 5 tusen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man handler for over 200 kr fra England så må man betale toll. Er vel så og så mye prosent av hva varen koster, så det kan hende at det IKKE lønner seg!

Skrevet

hei !

Er noen dager siden du postet inlegget ditt, så vet ikke om du har handlet derfra allerede, men jeg tenkte jeg kunne forklare hvordan det gjøres når man bestiller f.eks vogn fra utlandet...

Må først skrive at jeg blei litt usikker på fraktreglene til akkkurat motherline.. Det stod noe under "Base" på Delivery Info, om 25 pund, og i kolonnen ved siden av stod det 2 pund pr kg....

Mener de da at startvekten er på 25 pund, og at det deretter er lagt til 2 pund for hver kg ? Eller er det KUN 2 pund pr. kg...

Hvis man da tar utgangspunkt i en vogn på ca 12 kg, blir det da 24 pund...

Så er det da 24 pund eller 25+ 24 pund = 50 pund ?

Skjønner du hva jeg mener... ? Dette var litt spesielt med akkurat motherline.. på de fleste sider jeg har sett ellers er det "så og så mye" frakt, når man handler for "så og så mye"....

Over til regnestykket:

Vogn: 150 pund

Frakt: Vi sier 50 pund, for å være på den sikre siden...

Totalt: 200 pund.

Dagens kurs: 1 pund= 11,9 nkr.

200 pund = 2380 kr.

Dette beløpet betales til motherline...

Når pakken kommer til norge vil posten/staten gjerne ha litt moms, og et gebyr for å behandle denne pakken din. (Som heter "å fortolle" den)

De vil da ha 25% av beløpet, momsen (eller mva om du vil) + behandlingsgebyr. Når varens verdi er på under 1000 NOK er gebyret 90 kr, og når varens verdi er over 1000 NOK vil de ha 180 kr.

Regnestykker blir da slik:

2380 kr *25% = 595 kr

Gebyr: 180 kr

Du betaler når du henter pakken: 595+180 =775 kr.

Totalt har da vognen kostet deg 2380+795 =3175 kr...

Så får du avgjøre om det er billigere enn å handle i Norge, vet ikke hvilken vogn det er snakk om her...

Andre husketips:

-Utenlandske nettbutikker KAN bruke lang tid, men de kan og være raskere enn norske. Fikk babysete fra en tysk nettside etter ca 1 mnd. Skal hente den på posten i morgen, så håper alt er kommer rett frem... Har ventet i 3 mnd på en bag fra en norsk nettside...

-Hvis noe skulle skje vognen, hva da med reklamasjon ? Det kan bli dyrt å sende frem og tilbake, samt det tar tid... Men, jeg har kjøpt en quinny vogn fra tyskland, som jeg brukte lite, var aldri noe problem med den....

-Send gjerne en mail til nettstedet før du handler, for å forsikre deg om hva frakten virkelig blir på... slik unngår du overraskelser....

Er de raske til å svare er det som regel også en seriøs og ok nettbtuikk, drøyer det lenge ville jeg vært mer skeptisk, da kan det jo hende det tar veldig lang tid å få sendt varen også....

Lykke til med vognkjøpet, uansett hvor du velger å handle... håper du ble noe klokere... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...