Gå til innhold

Uren hud (spesielt rundt munnen)

Anbefalte innlegg

Er så plaget med uren hud nå.. begynner å bli skikkelig lei. Spesielt over munnen:(

Renser huden morgen og kveld med noe jeg ble anbefalt på apoteket, men selv om jeg har gjort det i nesten en måned virker det ikke som om det gjør noen forskjell.

Spiser ikke så spesielt usunt heller vil jeg si. Har mer søtsug nå under graviditeten enn ellers, men kan ikke forstå at det er mine nugatti skiver eller sjokolade i ny og ne som gjør utslaget.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9470410-uren-hud-spesielt-rundt-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk også mye urenheter når jeg ble gravid og har ennå bittelitt. men vil anbefale deg å ta deg en tur på en hudpleiesalong heller. er hudpleier selv og tror vi kan mer om hudpleie og produkter enn de på apoteket:)

Jeg har også vært mye plaget av dette, men nå er det blitt bedre. Rens er veldig viktig som du sier, og i tillegg peeling ca 1 gang i uka. Jeg byttet ut sminken med produkter fra id, sminke basert på rene mineraler. Hvis du har råd til å gå til hudpleier vil jeg absolutt anbefale det også! Ellers fikk jeg høre at med kviser rundt munn/kjeve kan det ofte komme av noe man spiser, men behøver ikke være godteri. Melk kan f.eks. gi utslag. Hos meg er det nå ganske bra, men det kan sef også bare være at hormonene har endret seg litt, og at det derfor ble bra. Håper du finner noe som virker.

Takk for svar til begge.. kanskje jeg skal ta meg en tur innom en hudpleiesalong. Har ikke verdens beste råd akkurat nå, men koster jo ingenting å spørre om tips i vertfall=)

Har aldri vært plaget av uren hud tidligere, så det har nok med hormoner å gjøre, men er bare veldig plagsomt for selvtilliten sin del å ha alt dette krimskramset rundt munnen.

Det er hormonene som gjør det slik, og da spesielt rundt munnen fordi det er dette området som tilsvarer livmor - ansiktet deles opp i soner nogenlunde likt fotsoneterapi. Jeg har kjempe uren hud nå i graviditeten, men klarer ikke gjøre så fryktelig mye med det, tross min kunnskap fra hudpleierskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...