hurra1971 Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Har en sønn på 12 uker som legger seg i sengen for natten kl 23, mao samtidig som oss. (Han sover da stort sett til 4 for litt mat og videre til 7-8.) Han har alltid spist mye hele kvelden, så dette har vært årsaken til at han har vært sammen med oss i stua, og kun hatt noen korte blunder på fanget osv i løpet av kvelden. Begynner nå å føle veldig behov for litt alenetid på kveldene, og lurer på når det er vanlig å begynne å legge babyene litt tidligere om kvelden.?????? Spennende å høre hvordan andre gjør dette, og hvordan dere fikk babyene til å sovne tidligere.
ina:) Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Hei :=) har en datter som blir 5 mnd nå 5 juni. Hun blir lagt i halv åtte åtte tiden på kvelden og sover da til fem tiden. Da får hun flaske, men å sovne igjen etter på da er det så som så med desverre :=)Den siste luren hennes avslutter jeg i 17 tiden sånn at hun ca er våken i tre timer før hun blir lagt for kvelden. da er hun trett. Bruker litt tid på å få henne til å finne roen og søvnen for kvelden, så vi går opp i sengen rundt halv åtte og da sover hun innen klokka er mellom åtte og kvart over åtte en plass. Vi bader henne hver kveld og tar på pysj i 19 tiden, dette er en grei rutine for da vet hun at nå er det snart natta og at hun skal sove hehe:=)))
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Jeg husker ikke akkurat når han begynte å ville legge seg tidligere om kvelden, men vi har hatt det slik som dere; pupp hele kvelden og en litt lengre søvnperiode da vi la oss. Man glemmer så altfor fort, jo! Den er så kort denne perioden, prøv å nyte den selvom det kan være slitsomt og man føler behov for voksentid.
frøkenfryd Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Hei! etter noen uker med endel skriking og styr utover kveldene, fant vi ut at vi skulle prøve å legge jenta vår litt tidligere-så nemlig ut som hun var overtrøtt, og at det ikke var noe annet som plaget henne. Så da hun var 6,5 uke prøvde jeg, etter kveldsstell og amming, å legge henne i senga si for natten kl 20. Satt inn hos henne noen minutter, og hun sovnet uten et knyst Hun sov da til 2-3, før vi ammet, og hun sov til morgenen! Tror dette var en veldig bra ordning for alle parter! Jenta mi er nå 17 mnder, og har hele tiden lagt seg tidlig (det siste året ca 1830), og hun protesterer aldri på å legge seg. Jeg eller samboer sitter inne hos henne til hun sovner, tar som regel ca 5 min. Så det går ann å prøve, kanskje synes din baby som min- at det er godt å få legge hodet på puta og sove ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå