3pårappen :) Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Har ei lita jente på to år som jeg føler er syk heeele tiden. Hun begynte i barnehage i juli i fjor, så vi hadde regnet med litt ekstra sykdom da... Men hun har vært frisk kanskje en mnd til sammen siden juli, forkjøla konstant!! Det er ikke bare at hun er forkjøla, men hun har natthoste hver gang også Begynner å bli ganske fortvila nå!!!! Hun fikk konstatert astmabronkitt for fire mnd siden, kan dette være grunnen for natthosten? Noen som vet hva som hjelper mot denne hosten? Haar prøvd; Å være ute, badet i fuktig luft, efedrin, noskapin, ekstra ventoline og mye mer... Plis gi meg noen råd :/ Kan det være allergi?? takker for svar
Expat Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 JEg er selv astmatiker. Når jeg er dårlig så er det på natten jeg hoster som verst. Har du fått legen til å dyrke prøve fra nese/svelg for å se om det er noen slags infeksjon som sitter i? Har du babyhaler til henne? Forstøver? Forstøver er fantastisk deilig. Er det allergisk astma som plager må du tenke over om soverommet er ideelt for henne, alt av sovemateriale (dyner puter madrasser) må være syntetisk og vaskbart. Må enkelt kunne vaske under senga, bruke bare sensitivt vaskemiddel og såper til henne, ikke tøymykner, tenke på å låne bort katt/hund/guppy inntil videre. Det er vel fastlegen som må sende dere videre til ordentlig utredning hvis dette ikke bedrer seg?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 for det første...hvis det er sjangse for at det er allergi / astma..så har ikke vanlige leger nok fagkunnskap om dette. Da råder jeg deg til og ringe norges astma og allergiforbund. de gir fine råd på tlf og sender deg også info. Har dere dyr? En person med allergi / astma tåler ingen dyr... Da det faktisk er midden på dyrene de ikke tåler.ikke selve pels eller dyret. katter og hester er de verste pg av type midd. Dun puter/dyner er heller ikke bra, viktig med godt renhold og frisk luft.. fuktig luft????gjør ikke det en som er asmatiker tettere???... håper det ordner seg.er ikke morro når barna er syke over lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå