Gjest Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Sliter litt med denne ammingen jeg, i natt ammet jeg fra klokka 12 til klokka 5 (auuu) Da var det tomt for melk. Endte tilslutt med at jeg fant frem melk som jeg hadde pumpa dagen før, og gav henne dette. Er det normalt å amme så lenge? Hun er foresten seks dager gammel.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 aldri hørt om det før... jeg gjorde aldri d. hørtes slitsomt ut.
Løvemamma til 2 prinser c",) Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 enig, høres veldig slitsomt ut!Stakkars deg...Jeg sitter noen ganger i 1,5- 2 timer og synes det er mer enn nok! Lurer på om han bare kosesuger litt på slutten, så nå har jeg blitt strengere og tar han vekk.da skriker han ikke, så prøv det:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Da jeg var på barsel så opplevde jeg en natt at snulla ikke ville gjøre noe annet enn å suge, og da jeg spurte barnepleieren om hun kunne ta henne for natta (hadde da ikke sovet særlig på 2 døgn), så sa hun at jeg bare skulle amme!:-/ Amma i 3 timer, men så var det heldigvis vaktskifte, og da så den nye barnepleieren at dette ikke var bra, og ga Telma tillegg. Mye bedre,- de skal helst ikke die mer enn en halvtime om gangen. Og noen babyer har et enormt sugebehov, og her blei løsningen smokk.
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Huff, det er tungt.. her om dagen ammet jeg snuppa i 4 timer i strekk, med en liten pause på 5 minutter.. Hun er 4 uker, og det har ikke skjedd før (håper det ikke skjer igjen). Spurte da her og fikk til svar at hun øker..?
Piruett Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Tror jeg ville prøvd med smokk her ja... Det skal ikke være mye melk igjen om babyen suger i 30 min. Jeg ammet i maks 30 min i begynnelsen, da var det bare å koble av- og babyen var faktisk fornøyd. 5 timer høres veeeldig lenge ut!
rødhette* Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Helsesøster sa til meg at man skulle amme max 20 min på hver pupp, 40 min totalt. Det de små får i seg på den tida er det de blir mette av. Resten er bare kos. Hvis de enda ikke er mette etter de 40 minuttene, er det fordi de ikke tar til seg nok fra puppen. Da er det nok bedre å gi på flaske... Anbefaler deg å prate med hs, for det er ikke meningen at man skal sitte i timesvis og amme!
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Ja har tenkt på at det kanskje kunne være sann øking jeg også. Prøvde jo å la være å amme, men hun hylskrek jo når hun ikke fikk pupp, prøvde tilslutt med smokk også, men det var ganske tydelig at hun var sulten. Tenkte jeg skulle ringe hs i morgen å høre hva de sier. Rakk ikke i dag, vi slokna begge to etter natten og sov nesten hele dagen, hehe. Samboer har vært og kjøpt tillegg i dag, i tilfelle hun blir sann i natt igjen. Håper på at vi slipper å bruke det. Vil jo så gjerne greie å gi henne det hun trenger selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå