Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg må ha prøverør for å bli gravid. Noen overvektige her som har fått prøverør? Jeg er 1.74 og veier 120........

Huff, orker rett og slett ikke å styre med å gå ned i vekt...... sliet nok med andre ting om dagen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg mener at det står i papirene på prøverør at man bør ikke ha en BMI på over 33...men jeg vet ikke hvor strenge de er på det...

Skrevet

Huff, orker rett og slett ikke å styre med å gå ned i vekt...... sliet nok med andre ting om dagen.....Mrs. og Mr. Chubby, 2005

----------

........hvis du sliter er vel ikke prøverør løsningen akkurat nå??

Er masse som skal klaffe, og slit og stress gjør ikke akkurat ting lettere.....

Ikke alle klinikker ser kun på vekt/bmi, men på en sammenheng av masse faktorer.

Hvis f eks overvekt henger sammen med pcos, som f eks jeg har, er det mer enn viktig å gå ned.

Kroppsfasong og hvordan du bærer overvekt er også av betydning.

Ellers, så kan du pga overvekt også risikere yttligere (unødvendige) plager i svangerskapet.

Skrevet

Hei.

Jeg er 1.72 og 91 kilo. De så helst at jeg gikk ned noen killo.

Skrevet

Hei og takk for svar ;)

Hvilken klinikk, hvilket sykehus holder du til?

Har hørt nå at Ullevål har en grense på 35 og Trondheim har en grense på 38.....

Skrevet

Jeg er ingen sylfide, bim på ca 35++. Jeg er sund og rask, aldri syk, veldig aktiv, men og veldig glad i alt som er spiselig... Jeg bor i Danmark, og har fått flere offentlige forsøk. Etter 3 tidlige ma'er på rappen det siste året sa legen for første gang at det kanskje kunne hjelpe hvis jeg gikk ned litt i vekt. Bare 5 kg ville hjelpe sa hun. Det er det ENESTE noen der inne har nevnt om min vekt i de snart 2 årene jeg her gått der inne. Vi er uforklarlig barnløse.

Jeg vil gjerne gå ned de der kg, og jeg har og gått ned 4 av dem. Det forsterker teorien en del at jeg har en kusine som har slitt lengre tid enn meg, men som ble gravid da hun gikk ned ca 20 kg. - 2 ganger! Hun har 2 barn i dag. Hvis det er det som skal til, skal jeg og ned de der 20 kg!

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...