Gå til innhold

når er eggløsningen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mulig dere himler med øynene når dere leser dette- for det gjør jeg!!, men, jeg skjønner absolutt ingenting av dette jeg.... (jeg er ikke blond........)

men hvordan vet jeg att jeg har eggløsning?

har aldri tenkt over dette før nå, når jeg skal sette igang produksjon....

kan altids lese meg fram til slikt, men ikke sikkert kroppen min følger "boka".......

(guuuud.....jeg må ha rekord i antall innlegg på kortest mulig tid)

kram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...her er det lov å spørre om alt :) En indikasjon på eggløsning er jo positiv eggløsningstest :) Men det er dessverre ingen garanti for at man har eggløsning til tross for positiv test...

Det eneste jeg vet om som faktisk viser at man har hatt eggløsning er tempstigning, men ettersom jeg har skjønt skjer denne stigningen først ETTER at eggløsningen har skjedd. Så hvis du vil vite om du har eggløsning så kan du jo prøve å tempe en periode :)

Lykke til :)

Skrevet

hmmm....skjønner fortsatt lite....!!

men en eggløsningstest, koster jo HIMLA mye..... 269 på den jeg har sett på, det er vel engangsbruk?

Skrevet

Mange bruker de billige stripsene som de bestiller på nett (billigetester.no, babyornot.no... osv) Jeg har kun testet 2 perioder, men jeg brukte CB digital-test. Kjøpte den på babyornot.no som er en del billigere enn om man skal kjøpe det på apotek.

Så er det bare å teste i vei da :) Jeg har en syklus på ca 32 dager (når den ikke klusser da vel og merke) og starter testingen på dag 16 i syklusen. Første gangen fikk jeg positiv test på dag 17 og andre gangen på da 19 eller noe sånt. Det er jo 7 sånne tester i en pakke, så hvis man har noenlunde stabil syklus, skal det være nok med en sånn pakke. Men så klart blir det dyrt i lengden :) Derfor gidder ikke jeg teste mer....

Skrevet

hei hei..

jeg får himla vondt jeg når jeg får egg løsning.

men jeg lurer også på en ting.. kan man bare bli gravid når mann har eggløsning? og hvor mange dager i mnd pleier mann å være fruktbar da? jeg kjenner bare eggløsningen en gang i mnd.. det stemmer kanskje?

Skrevet

Man kan ikke bli gravid hvis det ikke er noe egg å befrukte. Og det er det bare etter eggløsning.

Det er ikke mange dager en kan bli gravid. Et eksakt tall er jeg ikke helt sikker på, men tror det er 1-2 dager. Sædcellene derimot kan leve inntil 3 døgn i livmor, slik at det er kan være lurt å begynne en dag eller to før forventet eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...