Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi babybjörn original, og den funker for kortere perioder. Merker at jeg blir sliten i ryggen av å bruke den lenge. Skulle få låne en ergosele, og prøvegikk den her en dag. Men fy søren så vondt jeg fikk av den! Følte den satt for høyt på ryggen, ville ha den lengre ned på hoftene. Og følte den satt for dårlig på skuldrene, ville lissom dra den lengre inn mot nakken. Uansett hvordan jeg regulerte på selene, ble det ikke bedre.

Flere enn meg som ikke har fått til ergosela?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, er det ikke bare å slakke skulderreimene så kommer den lengre ned på hoftene? Brukte du den stroppen som skal holde skulderreimene sammen? Da burde den ikke skli ut på skuldrene.

Jeg synes Ergoen fungerer fint. På magen er det egentlig ikke så stor forskjell fra babybjørn, men på ryggen er den suveren (kan jo ikke ha babybjørn på ryggen uansett, så går jo ikke an å sammenligne der, da).

Men er jo ikke sikkert ergoselen fungerer for deg, kanskje du burde prøve en mei-tai. Tror man har flere reguleringsmuligheter da.

Skrevet

Jada, jeg brukte den stroppen... og jeg prøvde å slakke og stramme på alt som kunne reguleres, men uansett hva jeg gjorde syntes jeg ikke den satt noe godt. Fikk bare vondt i korsryggen av den.

Kommer ikke til å kjøpe noe nå, kunne få låne ergosele gratis hos bekjent, når jeg skulle ut og reise. Bruker ikke bæresele så mye, bruker stort sett vogna når jeg er avgårde. Så klarer meg med babybjörnen når jeg trenger. Koster for masse for noe nytt...

Men takk for tips.

Skrevet

Jeg har litt samme problem. Skulderreimene sklir av skuldrene mine og den låsen som skal holde dem sammen sklir ned. Har fundert på om det går ann å sy den fast(låsen), men da er jo problemet at den ikke vil passe til pappaen.

I begynnelsen fikk jeg vondt i korsryggen av den, men det var nok fordi jeg fikk en knekk der og det har med ryggstillingen å gjøre. Altså jeg skøyt ryggen litt fram. I følge noen erfarne bærere er det en treningssak. Nå gjør det ikke vondt i korsryggen mer forresten.

Skrevet

Men jeg syns den er tusen ganger bedre enn babybjørn forresten! :)

Skrevet

Ville sett på Patapum - er en rimeligere Ergo (omtrent helt lik!)..! Har den selv og den er kjempeenkel :-) Skulderselene kan strammes inn ved å klipses sammen som på en ryggsekk..!

Skrevet

Og barnet sitter ikke godt i BabyBjørn, dette er fordelen med Ergo/Patapum, at knærne kommer høyere opp og belaster ikke hoftene og ryggraden sånn som BabyBjørnen...

Skrevet

Cluet var at jeg var helt ødelagt i ryggen etter en halvtimes bruk av ergoselen...

Skrevet

Det andre cluet er jo at babyens rygg og hofter lider til dels samme skjebne i en BB.

Skrevet

Lillegutt storkoser seg i babybjörnen, han. Og jeg må si at jeg tror ikke helt på det der.. hvis det var så ille for dem å sitte i babybjörnen, tror jeg ikke det hadde blitt solgt så mange av dem. Men det er meg..

Skrevet

Enig med deg. Min trives også i BB.

Jeg forhørte meg også på helsestasjoen om dette og de bare fnøys av det.

Så lenge man ikke bærer barnet hele dagen i en BB så går nok det fint.

Å skylde på en BB hvis barnet har fått hofteproblemer synes jeg blir for enkelt. Kan jo være barnet hadde problemet fra før, men at det ble merkbart når barnet bæres slik.

Må vel regne med å få en del avhandlinger nå........

Jeg kommer til å bruke min BB også får andre si og gjøre hva som passer dem :=)

Skrevet

Det finnes nok mange gode typer bæretøy der ute. Men jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe en type til, så lite som det blir brukt. Dette innlegget skrev jeg mest for å høre om det var flere som hadde hatt samme erfaring, da jeg har fått høre at ergoselen skal være så fantastisk. Kommer til å bruke BB'en når bæretøy blir brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...