Septemberstjerna og Martine Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Denne jungelen av seter, tester og meninger er ikke grei å bli klok på... Hadde egentlig bestemt meg for å gå for et DuoLogic sete, men trenger jeg virkelig det? Snuppa er 8 mnd og 9 kg. Leser i Akta's produktkatalog, og ble i tvil (igjen!) om jeg heller skal gå for Cosmic eller DuoFlex. Noen med disse setene som kan dele sine erfaringer med meg (og andre)??
Duddlidu Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Vi kjøpte duologic fordi: 1. Kan brukes til neste mann også som sete helt fra fødselen. 2. Har isofix løsning 3. er bakovervendt 4. Har base, og kan ta ut babysetet uten for mye styr. Da var det bare dette setet som passet kriteriene våre utifra hva jeg fant i jungelen hvertfall Lillegull er 8 mnd og 10,5 kg. Ser også på den nye testen at setet gjør det godt i kræsjtester, selv om det gjør det dårlig på brukervennligheten. Vistnok litt vanskelig å feste i bil, men synes det er lettere etter litt øvelse. (Ganske sikker på at vi gjør det riktig også)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2007 Takk for svar Men det er fortsatt endel 'men' i hodet mitt... Vi har jo Maxi Cosi Cabrio til en event nestemann. Vi har ikke Isofix system i bilen. Både DuoFlex og Cosmic er også bakovervendt. DuoLogic er det dyreste... Hmmm... Flere med meninger??
Murmeline Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Ingen som har DuoFlex eller Cosmic her? Eller Duologic selvfølgelig..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Har ingen av dem, men tenker å kjøpe cosmic når vi skal ha nytt sete til sommeren..
~vesla06~ Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Vi har cosmic til snuppa vår. Er godt fornøyde med setet, og ho koser seg når vi er på tur. Synes ho får god støtte rundt hodet, slik at det ikke "henger" når ho sover.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Vi har Akta Graco Cosmic Comfort til snuppa vår, hun er 8 (snart 9) måneder og begynte å bruke det ved 6 mdr, har en rimelig lang snuppe her Vi er kjempefornøyd med setet, hun sitter kjempegodt og trygt i det. For å gi deg noen råd så vil jeg si: - siden dere har et babysete, så ville jeg kjøpt cosmic! - duologic kan KUN brukes bakovervendt og man har dermed ikke muligheten til å snu barnet hvis situasjonen skulle tilsi det (bilsyke e.l.) -cosmic kan brukes begge veier og til slutt framovervent med bilens sikkerhetssele (når de blir stor) til slutt vil jeg råde deg til å prøve setene i bilen din, comforten kan variere fra bil til bil.. men vi er superfornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå