7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Mini hater fortsatt mageleie.. men ruller til ryggen igjen og aker seg bortover på ryggen..denne måten..:=/ Ruller ikke fra rygg til mage enda, men tipper seg helt rundt da..bare hodet igjen.. Kravler rundt i ring og litt bakover.Er veldig mobil, med armer og motorikk ellers:=) Hvor lenge lar dere de små hylskrike før dere kommer til unnsetning? Han hyler til tider når han ligger på magen ... HATER DET! Men han må jo trene, ellers krabber han vel aldri?? Er velidg sterk i beina og elsker å hoppe på fanget.. og reiser seg opp når han holder i meg eller i sofaen...
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Embla elsker mageleie, hater ryggen:p Når hun nå legges ned så krabber hun i vei et eller annet sted for så å reise seg og vandre langs møblene, stuebordet er favoritten, der ligger det så mye spennende oppå Har du forsøkt speil når han er i mageleie? Det var "gjennombruddet" for vår del;)
Duddlidu Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Når jeg legger lillegutt ned på gulvet så fyker han som en rakett rundt i stua, helst dit han vet han ikke får lov. Drar ut støpsler fra stikkontakter, rydder i dvd hylla for meg, tar ned klesvaska fra stativet for meg (har ikke lært seg å brette tøyet enda da) og så reiser han seg opp på alt over egen evne og går i gulvet stadig vekk. Lekene er ikke særlig interessante akuratt nå. Han ligger også forresten både på magen og ryggen litt ettersom hva han driver med. Synes det er fint å ligge på siden for da kan ha støtte med en arm og riste leker eller hva han har fått tak i med den andre armen. Jeg tror det er lurt å øve sammen med babyen med å ligge på magen. Legg deg ned å prøv å gjøre det spennende å ligge der med leker, babybøker, speil, litt sang... hva som helst egentlig Går også ann å prøve å lokke frem litt åling i mageleie med leker, kanskje hvis han skjønner at det går raskere på den måten, så vil han bytte metode?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Gutta krabber og er overalt så jeg nesten blir sprø. Eldstegutten har begynt å stå i sengen, men an klarer ikke sette seg ned så han hyler til jeg kommer og hjelper ham. Yngstemann står i bro og sitter på knærne. Ellers tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig. Han virker jo fornøyd
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Min triller faktisk rundt begge veier(tror han har lest BOKA) prøver å krabbe og peller på og studerer alt som er...Og har bevist at det går an å tryne når man ligger.. Jeg kommer ikke til unnsetning før det blir litt krisegråt, han spyr eller slår seg... Han må prøve selv og om han ikke får tak i det han strekker seg etter eller ikke kommer den veien han vil regner jeg med at han ikke ender opp med selvtillit under parketten som voksen likevel:)
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Halloisen=) S......fyker rundt i stua, lærte å krabbe på en dag, plutselig fant hun teknikken...og er så fornøyd..... I dag har hun begynt å stille seg på alle fire også, så det ser ut som hun krabber snart =) *stolt* Problemet er bare at nå må man PASSE på , hun får tak i det meste...
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 ...krype snart skulle det stå..for krype er sånn på alle 4 ikke sant ?
_svana_ Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Er ikke krype og krabbe det samme da? Ellers er det vel åling, rumpeaking og rulling andre måter å komme seg fram på. A åler seg bak og rundt i ring. Har begynt å stille seg i krabbeposisjon og vugger. Tar også "armhevinger", men rompa til værs (han faller ned altså, tar ikke fullstendige armhevinger hehe). Han har imidlertid ikke rullet fra rygg til mage enda. E åler seg litt til siden, men er mest i ro på magen. Han aker seg litt hit og dit på ryggen, og har endelig begynt å snu seg mage/rygg - men gjør det ikke veldig ofte. Begge liker seg godt på magen, og det har de gjort hele tiden. De er 7 mnd og 3 uker.
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Ja kanskje det er det samme;-) Da åler S....Hun tar liksom tak med armene og skyver med bena, det går fort da...=)
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Min lillegutt er snart 8 mnd. Legger jeg han på gulver, fyker han rundt og drar ting ned fra bordet, eller kryper oppi lekekassen til storebror. kommer seg raskt over dørstokker og må følges med på hele tiden. Takk og lov for lekegrind så jeg får gått på do. Sitte derimot det gidder han ikke...... Er ofte skikkelig sinna fordi han ikke klarer like mye som broren. Lillegutt vil veldig mye, og hele tiden.....blir litt sliten jeg faktisk, selv om det er liltt artig da. Og så vinker han og sier hade, før han stikker av....hehe
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. mai 2007 har speil ja....har hatt det siden han var 3 mnd..
2 Hærligheter! Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 Min hater å ligge på rygg..Snur seg må mage,åler og kryper i en fei.Reiser seg opp etter alt som kan reise seg etter,og setter seg ned.Sitter å leker,men nå er det å stå med stuebordet som er mest stas,og åpne skuffer og skap for å tømme di. Her må det passes på hele tiden,hehe.. Han er 7mnd og 8 dager.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 31. mai 2007 #13 Skrevet 31. mai 2007 Hihi, de er rare små vesener:) Jeg synes faktisk ikke det er så lenge siden vi talte ned dagene vi hadde igjen til fødsel, og nå raser de rundt på gulvet.... Min lille rakkar åler, ruller snurrer i ring og kryper seg bakover.. Han kommer opp på alle fire, men skjønner ikke bæret av å bruke armene,så han tryner når rumpa kommer for nær:) BLir selvsagt uhyre fornærmet, og legger all skyld på mamman sin:) Han bør jo trene seg litt på magen, du får la ham kjefte så lenge du orker, plutselig knekker de "koden" og da er de overalt!! Da savner man tiden de lå litt mer i ro:)
2 Hærligheter! Skrevet 31. mai 2007 #14 Skrevet 31. mai 2007 Ja helt utrolig :0) Ikke lenge siden vi talte dagene til fødsel nei...Tiden går så altfor fort..Når di bare "lå" der,tenker man at så gøy det blir når di begynner å krype.Å når di kryper,kan man av og til savne di stundene di bare lå der ;0) Di er så hærlige disse små tassene!!!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 31. mai 2007 #15 Skrevet 31. mai 2007 øøøøh er dattera mi på 8 mnd helt utenfor eller??? Hun ligger på magen, men foretrekker å sitte på gulvet og hun kommer seg ikke fort fremover hun bare plutselig "leker" seg litt nermere interessante ting.... ikke står hun på føttene heller.
_svana_ Skrevet 31. mai 2007 #16 Skrevet 31. mai 2007 Tja, vel... jeg svarte litt lengre opp og min ene gutt beveger ikke så mye på seg i det hele tatt, og den andre bare rundt og bak. Men din sitter på gulvet? Det gjør ikke mine da. Så da er det vel heller jeg som er helt utenfor... Ikke at jeg bekymrer meg for det da :-)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 31. mai 2007 #17 Skrevet 31. mai 2007 ja hun lærte å sitte ganske fort. Tror at når det løsner for henne blir det rumpeaker av henne også. Akkurat som storebror ) hehe de er så rare når de finner rumpestilen altså! Ungene er jo forskjellige da sånn er det bare. Ble bare så overrasket over at så mange føk rundt i stua og klatret på ting.
Solita 79 Skrevet 31. mai 2007 #18 Skrevet 31. mai 2007 Åååå ja, tiden går virkelig altfor fort.. sukk... nesten så jeg skulle ønske jeg kunne stoppe tiden litt og bare nyte litt mere.. Men når det er sagt, så er det jaggu en spennende tid også nå, Her går det i full fart på gulvet fortiden. Jonas har lenge rullet rundt fra a til å på gulvet og skyvet seg bakover til sin store frustrasjon. Men fra 11 mai har det gått i rasende utviklings tempo her. Fra 0 tenner til 3, og forsiktig fant ut hvordan han kom fremover i stedefor bakover rundt den 12 mai, og opp i krabbeposisjon og gynge. Men i helga som var fikk han fart på sikkelig krabbing og suser bortover her. Setter seg opp på kne når han finner noe spennende og undersøke. Han drar seg nå oppover langs møbler og alt annet han finner. Men stadig glemmer han seg, og slipper taket, snur seg rundt og faller rett i parketten. Shit! Kunne visst ikke gå enda nei.. hehe.. så blir litt knall og fall om dagene. Føler jeg mest sitter på gulvet 10 cm bak for å dempe opp for diverse fall farer. Men gøy er det jo også. Ellers er det veldig poppis og ut å gå når vi holder i hendene fortiden. Syns virkelig det har gått fort fremover her de siste par ukene, og vi må virkelig passe alt. Og med en storesøster som legger ting overalt, finnes det et og annet å passe på hele tiden. Men spennende her det. Nå venter vi på et sikkelig mamma og pappa her. Det lengter jeg til. Går i mamamammamamma babbabababbabba nå om dagen så. :-)
_svana_ Skrevet 31. mai 2007 #19 Skrevet 31. mai 2007 Ja, det er sant det. Det er nok veldig stor forskjell i den alderen også. De kommer tids nok å være "over alt" mener nå jeg da. Men klart det er artig når de skjønner hvordan de kommer seg rundt :-D Men nå er de ikke åtte måneder før 11. oktober, og i tillegg er de født en mnd før tida - så jeg gir de litt slækk, hehe.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 31. mai 2007 #20 Skrevet 31. mai 2007 Min snuppe har ikke truffet gulvet en gang, før hun krabber rundt på alle fire, river ned alt hun kommer over, reiser seg og går rundt bord,stoler og andre møbler, så setter hun seg ned, krabber videre, sitter å leker litt, krabber en ny plass, klatrer på meg eller noe annet.. ikke mye fred ¨å få nei
jojjo Skrevet 31. mai 2007 #21 Skrevet 31. mai 2007 min jente nekta lenge og ligge på magen og og jeg orket ikke å tvinge det frem noe særlig, funket dårlig gjorde det og. Ble litt småfortvilet etterhvert når alle sa hun måtte og andre hadde kommet lenger osv osv. Men plutselig en dag var det som det gikk et lys opp for henne selv, at skulle man komme noen vei her i verden liksom, så var det mageleie som gjaldt. Så nå er det baaaaare det Kan jo lirke og lure og stimulere og sånn men i bunn og grunn tror jeg de må komme når det kommer
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 31. mai 2007 #22 Skrevet 31. mai 2007 Lillemann hadde litt skjev nakkemuskulatur så vi måtte få ham til å ligge på magen så mye som mulig. Speilet var en god hjelp, det var også stas viss jeg eller pappaen la oss på magen foran ham. Nå liker han seg aller best på magen. Han aker seg rundt i ring og litt bakover. Letter litt på rompa men ikke kommet seg i krabbestilling enda.
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 31. mai 2007 #23 Skrevet 31. mai 2007 Lille tigern min er snart 8mnd.. og her er det full fart. Krabber rundt i hele leiligheten. Den store hobbyen om dagen er å reise seg opp å stå på to, hun drar seg opp etter alt hun får tak i, begynte i dag å ta noen skritt mens hun holdt seg i sofaen, så snart går hun vel langs den tenker jeg. veldig stas å gå hvis jeg holder henne under armene. Og klatre på sofaen, puter, meg og knurre som en tiger.. hehe Også leker hun masse med lekene sine.. trommer på tromme, krabber etter ballen.. kikke i bøker, slå rangler og div kjøkkenutstyr i gulvet. Krabber tilogmed opp et trinn til badet, der ligger hun tålmodig og venter på meg når jeg dusjer.. flinke jenta mi..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #24 Skrevet 1. juni 2007 hmm.. minien min er visst skikkelig treig han da? han hverken åler eller krabber :=/ Men til gjengjeld veldig flink på å kommunisere.. skulle ikke forundre meg om han prater tidlig;=) Og evnt går før han krabber... Han har funnet sin krabbe teknikk foreløpig.. på ryggen!!! hm.. men det kommer vel før eller siden håper jeg ?
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #25 Skrevet 1. juni 2007 Ingen fare! Mange hopper over kryping, sitter eventuelt, og vips så går de... Han er jo veldig motorisk, armer og bein veiver, så hoppet han jo på fanget veldig tidlig....;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå