Gå til innhold

pp og alkohol?

elsker☆deg☆gutten☆min

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i første pp så regner ikke med att det klaffer denne mnd, men dere som er i 10-20 pp.....eller egentli alle sammen, uansett pp.....

er dere forsiktige med alkohol å slike skadelige greier hele tiden?

nå som det er sommer snart å tiden for en utepils med venner nærmer seg, hvordan gjør dere det? jeg skal ute imorgen med venner, men til tross for att jeg er i 1.pp så vurderer jeg å trekke meg...(?)

eller skal jeg bare oppføre meg "normalt" til testen viser gravid??

får jo dårlig samvittighet da, hvis det viser seg att jeg skulle være gravid alikevell...... men samt. så kan det jo ta FLEEERE mnd før det klaffer.... hva gjør dere som har holdt på i flere mndr???

klemmer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg lever som normalt. Dropper vel "grøftefylla", men jeg festa ikke så hardt før heller. Hvis jeg hadde kjent symtomer så hadde jeg kanskje droppa det... Men i feks Frankrike er det visst helt greit å ta et glass vin uansett hvor du er i svangerskapet.. Ikke at man trenger å følge det eksempelet akkurat...men jeg tror nok du trygt kan leve som normalt!

Skrevet

okey, takk..... da går jeg ut å nyter en utepils med venner imorgen=)

Skrevet

Hei!

Jeg lever ganske normalt når det gjelder alkohol, i alle fall fra mens fram til el. Mellom el og ikm er jeg forsiktig, i tilfelle det er en spire der. Dersom du skal ut og ikke vil kringkaste at du prøver/mistenker at du er gravid, kan du jo kjøpe lettøl (så de andre ikke ser det), evt få laget en alkoholfri drink. Det finnes MANGE gode alternativer til drikke med alkohol, så man behøver jo ikke savne det så veldig mye....

Men som sagt, dersom de rundt deg er vant til at du drikker noe, kan det være en ide å "skjule" det med å kjøpe lettøl e.l. Evt si at du kjører, er syk eller noe sånt.

Skrevet

Hei! (kopierer noe av det jeg skrev til en på skravlesiden)

Jeg sluttet på pillen i april 05 og har enda ikke blitt gravid, og i begynnelsen var jeg veldig nøye med alkoholen. Men har etter over 2 år med prøving funnet ut at man må leve som normalt.. Det betyr ikke at man trenger å ta helt av med alkohol inntaket da :) Føler at man kan ikke bli helt hysteriske, man vet aldri hvor lang tid det kan ta å lage barn:) Dette er iallefall min mening då, men noen mener også at man skal være totalt avholden også i prøveperioden!

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur ut imorgen og kost meg! :)

Skrevet

Ville nok ikke jort det jeg.... Største skadene alkohol gjør på forstere er i bynnelsen av svangerskapet, organene så smått starter og dannes... Da vet du ikke hvor mye alkohol som kan skade. Leste det at mange gravide ikke tenker på det og drikker, og 90% av di som drikker tidlig i svangerskapet har selv sagt at de er prøvere... synes det er skremmende jeg da!

Skrevet

Jeg drikker det jeg vil, og når jeg vil, men holder meg clean under EL og fram til tanta kommer.... kan jo hende man blir prøver i årevis... kan jo ikke sitte som ei snerpe hjemme hele tiden.. så jeg koser meg nå..... så snart jeg kjenner et symptom, kutter jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...