Gå til innhold

Hvordan går det med Bambi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!! Må jo først gratulere deg, Odyssey, med vel gjennomført ks!! Har fått med meg at spinal-bedøvelsen ikke gikk helt smertefritt...Håper alt står bra til med deg og søte nurket nå :)

Jeg var på sykehuset igår, og snakket med ei veldig rett-på-sak overlege. Og fikk ks!!! Så vi venter på dato i posten nå. Må bare si at jeg har blitt møtt med respekt og forståelse hele veien, og er så uendelig glad for det. Tror det har mye med at jeg har møtt forberedt og samarbeidsvillig til hver samtale. Har vært villig til å prøve å venne meg til naturlig-fødsel-tanken, men den er og forblir like skremmende. Ks er naturlig for meg, av en eller annen uforklarlig grunn.

Resten av jentene her inne, da? Hvordan går det med dere? Vil gjerne høre, og det hjelper å lufte tankene sine her. Denne siden har vært til masse hjelp for meg, ihvertfall!

Klem Bambi

Gjest Odyssey og det nydelige nurket

Tusen takk :-)

Nei ble vel mer mitt planlagte katastrofesnitt ;) Men da jeg fikk narkosen og sånn ble alt greit. Var en veldig fin måte å få gjort det på. Jenta skrek umiddelbart 11.32 og 1220 hoppet jeg i sengen på obsposten og skrek etter mann og barn.. hehe.. så jeg kom meg bra fort;) gikk 1355:D

Så flott at du har fått det innvilget, slapper du av mer nå da?

Ja , ks er også naturlig for meg.

Noen spør meg om det er litt rart å ikke ha født, men da ler jeg, jeg har jo fått et barn jeg også, skvist ut eller dratt ut av et snitt. :-)

Vet ikke helt hvordan det er med gulda, hun virket litt bedre en periode men nå er jeg ikke sikker, hun gruet seg visst virket det som.

Ja, dette stedet hjalp masse for meg også.. håper det hjelper for andre og :-))

Oppdatering fra Bambi:

Hadde en litt ekkel opplevelse i dag. Ei venninne fikk baby for 3 uker siden. Hun skjønner jo IKKE hvorfor jeg skal ha KS, og i dag sa hun bare 'jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare ber om epidural og føder vanlig, jeg!'. Nei, det er kanskje derfor jeg ikke gidder å snakke om folk om angsten heller, fordi de har lite og ingen forståelse.

Og til henne som nettopp har født kan jeg jo ikke si: 'jeg vil ikke bare ha epidural fordi det medfører jo fortsatt at jeg må presse ut noe grusomt stort av underlivet mitt, og det er jo det som er mitt verste mareritt!!' Hun blir jo sikkert lei seg hvis jeg sier rett ut at det hun gjorde for tre uker siden har jeg INGEN forståelse for!!!

Argh, frustrasjon...! Godt å få det ut.

Bambi

Gjest Odyssey og det nydelige nurket

Nei men da skjønner hun ikke det,. sånt irriterte meg også

hvis man velger å gå gjennom et ks så er det vel ikke for andres del..

skulle tro vi skulle føde for deres del liksom..

men men hold ut med å tenke på at det er ditt valg og du som bestemmer :)

så kan alle andre ha det så godt.. neste gang, om det blir noen, så skal jeg si jeg skal ta ks pga seteleie.. eheh

O-hoi dere! Nå er det lenge siden jeg har vært her gitt! Ukesvis!

Kan jo fortelle hvordan det har vært. Jeg har gått igjennom en tøff periode de siste ukene. Levet litt i min egen lille boble kanskje. Magen vokser og han sparker som bare det og kroppen forandret seg plutselig alt for fort. Tror jeg fikk litt sjokk, hehe.

Jeg var hos ekspert på sykehuset for noen dager siden. Jeg gråt og gråt og den stakkars jordmora prøvde å trøste alt hun kunne stakkar. Torte nok en gang ikke å gå inn på fødeavdelingen, men prøver igjen neste gang.

Det positive: Fikk øst av meg alt som jeg bar på! Må vel si det er første gang sånn face to face med noen. Resultatet ble at jeg kan velge nøyaktig det jeg vil og det som passer meg. all bedøvelse som finnes, ks, narkose osv osv! Skal ta sommeren til hjelp så får jeg se. har hatt det litt bedre de siste dagene, er på jobb, men blir fort satt ut av kommentarer og gråter mye. Pytt pytt.

En ting er vel klart for øyeblikket. Det er ikke frykten for å dø under fødsel som er problemet men ønsket om å dø under fødselen...!

Bla bla. Mye greier. Hadet flott da jenter. Vi snakkes!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...