Gå til innhold

Ja, jeg gir grøt for å få sove LITT mer om natta...

Anbefalte innlegg

...Vet mange sier det er egoistisk, men Julie våkna 8-10 ganger på natta, og sovne igjen når ho fikk littt pupp.

Orka ikke det lenger og nå får ho grøt 2x pr dag. Nå er vi oppe å ammer kun 3-4 ganger pr natt og det er NYDELIG!!!!

Og hvis mange fortsatt mener det er egoistisk - ja da er jeg egoistisk og stolt av det!!!

Fortsetter under...

Vet egentlig ikke hvorfor jeg la inn dette innlegget.. Er bare så lei av venninner med babyer som sover natta igjennom som klager på at jeg gir snuppa grøt.

DE sover jo natta igjennom og vet ikke hvor slitsomt det er...

vet du hva...

Jeg vet akkurat hvordan du har det. I dag skal tulla få sin første smaksprøve med most potet/gulrot. Hun krever så mye mat, at jeg tror faktisk det er det beste for henne også og begynne med litt fast føde nå. Hun sover jo ikke noe godt om natta hun heller når hun er sulten og skal ha mat annenhver time.

Skjønner din frustrasjon, og flott for deg at det funker.

Jeg er dog blant de som mener det er tull å gi de små grøt kun for å få sove mer om natta, mener det bør være andre grunner også - at man tror ungene har behov for mer mat rett og slett. Dette fordi grøt langt fra er noen garanti for at de sover lengre om natta. Det kan få motsatt virkning.

Rødhette: Jeg gir jo grøt fordi jeg tror hun trenger mer mat da...Ho våkner jo fordi ho er sulten. Og mindre sulten unge betyr jo mer søvn på meg, OG IKKE MINST en mer våken og fornøyd lita frøken dagen derpå!!!

Fru P: Det er sant, det er ikke noe kost for de små heller å våkne "hele tida" pga at de er sultne. Blir jo mer fornøyde på dagtid de og hvis de har mer sammenhengende søvn. Slik er det med snuppa her hvertfall :-)) Godt å høre at det ikke er bare meg som blir "smågal" av usammenhengende søvn!

Annonse

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet da. Hvis du mener hun trenger mer mat, og merker hun er mer fornøyd, så er det jo ikke av egoistiske grunner.

Hvis det KUN var for ditt eget behov, hadde det vært noe annet.

Samtidig, hvis hun klarte seg fint uten, men ikke har vondt av grøt, men du får det bedre, syns jeg sånn sett det er god nok grunn det også.. Sånn det er i ditt tilfelle, iallfall.

Hvis det er en unge som er våken 2-3 ganger om natta, syns jeg det blir feil. Men hvis ungen våkner hver time, er det straks noe annet.

Skjønner akkurat hvordan du har det. Vi er "bare" oppe og ammer annenhver time, men snuppa har begynnt å få vanskelig å sovne etter at hun spist, så da er vi våkne ca en time hver gang. Så det blir ikke mye søvn her heller...

Jeg fikk faktist råd fra en ammehjelper å gi henne MME på kvelden (hadde gjort det tidligere også, men byttet ut mot grøt i det siste) og smaksporsjoner av grøt på dagen. Det virker som at hun sover litt lenger av gangen og sovner lettere etter at hun får litt tillegg på kvelden.

Må også si at jeg er litt misunnelig på de som har babyer som sover hele nettene. Det må være veldig stor forskjell på hvor mye man orker å gjøre om dagen. Merker forskjellen selv. De dagene jeg bare ammet 3 ganger i løpet av natta og Amanda sovnet lett etterpå er helt fantastiske! Og da har jeg kanskje sammenlagt sovet 6-7 timer mot normalt 4-5...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...