Gå til innhold

Da har jeg ringt legen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber mye natt og er forferdelig trøtt for tiden, og sliter veldig med nattevaktene mine.. så skal til legen på mandag, så da får jeg høre om jeg får ordnet med noe. Enten sykemelding eller et skriv fra legen som sier at jeg må omplasseres (jobb dag eller kveld). Er bare 4 + 4 så er ikke så langt på vei.. men sliter voldsomt med trøttheten, og verk i korsryggen. Tror dere det er mulighet for å få ordnet noe pga trøtthet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mulig at du kan få en sykemelding for det. Antakeligvis så går trøttheten over etter noen uker, og når du runder 2. trimester pleier formen å være tiltagende på alle områder. Tror ingen leger er vanskelige på sånt. Jeg var selv forferdelig trøtt i mitt andre svangerskap, og hadde det ikke vært for at jeg hadde ferie i akkurat den perioden, så måtte jeg også fått en sykemelding!

Skrevet

Selv jobbet jeg full nattstilling, og vil ikke det nå pga økt risiko for sa ved full nattstilling. Men du har krav på å få lagt om nettene til d/a. Enten blir du sykemeldt nattevaktene dine, da mister du ikke tilleggene. Eller så kan du få en erklæring fra legen om at det anmodes om tilrettelegging fra nattevaktene til d/a, tror ikke du skal miste tilleggene dine da heller :o)

Lykke til :o)

Skrevet

Satser på en sykemelding. Er litt tidlig synest jeg egentlig, men av erfaringer fra sist (hvis det blir det samme) så er jeg trøtt hele tiden, hele svangerskapet.. og kaster opp, ikke minst.. Helt frem til fødselen sist :( Merker at kvalmen er på vei allerede :( Utrolig kjedelig!!

Skrevet

Uff, det er utrolig slitsomt å være så trøtt! Jeg var kvalm de første 3 mnd med førstemann, også var jeg trøtt i 5 uker med nummer to, og det verste er at hvis jeg kan velge mellom to onder så hadde jeg faktisk tatt kvalmen... Da jeg var trøtt fikk jeg liksom ikke gjort noenting! Jeg bare sov, eller lå rett ut på sofa'n, men da jeg var kvalm, så fikk jeg i hvertfall gjort noe, selv om jeg spydde med jevne mellomrom. Litt pest eller kolera, men allikevel...!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...