Gå til innhold

Gravid med væskefylte tette eggledere - noen?

Nina 40+

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Gratulerer masse med graviditeten! Vil si at "jeg misunner dere, men jeg unner dere det" (arabisk uttrykk).

Hadde håpet å kunne slå følge med dere her inne, men har nettopp testet negativ på mitt 3. IVF forsøk.

Jeg har væskefylte tette eggledere. Har lest at det kan lekke ut i livmoren og gjøre miljøet der dårlig, slik at embryoene ikke fester seg.. Men det er visst allikevel mulig å bli gravid (IVF) med den tilstanden.

Er nå usikker på om det er mest de med tette eggledere der det ikke er væske i dem som har blitt gravide?? Noen med egne erfaringer, eller som vet?

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Jeg svarer litt vagt her, for jeg har ikke nok kunnskap om dette annet enn hva min lege sa til meg.

Han sa at de med væskefylte eggledere burde fjerne de før IVF, for de kan ødelegge sjanser for evt. svangerskap da de kan lekke inn til livmora.

Dette ble aldri et alternativ for meg, da mine var tette uten væske.

Men han sa altså at i slike situasjoner kunne det være best å fjerne de.

Du kan jo evt snakke med din lege om dette, og høre hans mening?

Ønsker deg masse lykke til i allefall!:-)

• 4 uker senere...

Hei Nina:)

Jeg har hatt tette og væslefylte eggledere og ble ikke gravid før jeg opererte de begge bort.

De er svært ugunstige ifbm ivf og skaper et veldig dårlig miljø i livmoren. Pga væsken som lekker ned fra tubene, så vil dette hindre egget i å feste seg.

Ingen regel uten unntak vel og merke, men jeg ble anbefalt å få fjernet de - som sagt så gjort. Ble ikke gravid asap etter fjerningen, men jeg ble det til slutt. Hadde tilsammen 5 ivf forsøk.

Vet om flere som har blitt gravid etter å ha fjernet en eller begge.

Snakk med legen/klinikken om dette. Tror nok jeg ville vurdert å fjerne de da du nok mulig har en kronisk betennelsestilstand i de som gjøre at de vil fortsette å lekke.

Uansett - lykke til videre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...