Gå til innhold

Maisen65, Nina+ og Apriljente ser fremover

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tar jeg oppfordringen og bruker den nye linken :-)

Så trist Nina, ord blir fattige. Det er så urettferdig at det som er det mest naturlige for mange, skal være så uoppnåelig for noen av oss.

Jeg har opplevd begge sider:

Jeg så utrolig heldig å ha to fantastiske tenåringsbarn som jeg er veldig stolt av. De står på spranget inn i voksenlivet, og mange ganger føles det nesten uvirkelig at jeg befinner meg i denne situasjonen. Men det er et godt eksempel på at ingen vet noe hva framtiden bringer med seg. Hos meg er ønsket om et nytt barn kjempestort, men jeg har også det med meg at jeg har opplevd livets største under to ganger. Det er jeg veldig takknemmelig og ydmyk for.

Alle med et ønske om barn skulle fått oppleve det!

Håper det går bra med deg og mannen, Nina - ta vare på hverandre.

Jeg starter opp nytt fryseforsøk om en ukes tid. Progynova fra første mens dag. Er på syklusdag 20. i dag.

Kun ett egg på frys, og det er det som var tregest til å la seg befrukte og som kun er 3.delt. Men til det motsatte er bevist må en prøve å være sterk i troen.

Klem

Hei på dere!

Fint at noen vil bli med over hit. Håper det står bra til med Nina, og at hun vil "stikke innom" her av og til :)

Er du snart igang igjen snart Maisen? Så flott å slippe å vente i uker og måneder. Det kan jo være gullegget som akkurat nå ligger i en fryseboks og er klar for å komme inn i varmen, utvikle seg og bli stor og sterk. Vi får håpe det denne gangen :).

Ja dere er heldige som har to større barn, men det er vel engang slik at hvis man har begynt å tenke på en til så vil man jo gjerne ha denne.

Har en venninde på 46 som ønsker seg en til. Hun har en sønn på 3 fra før. Og har skjønt det er utrolig sårbart for henne, da hun mistet en spire. Jeg prøver å ikke få panikk , men av og til griper den meg. At nå må det snart skje noe. Jeg er tross alt 41...osv..osv.. phu. De fleste har voksne barn i min alder... Men hvis jeg er så heldig å bli mor så tror jeg alle disse tankene fort blir glemt.

Var til UL på lørdag, og fikk se mange flotte egg. Har begynt med pergotime, så blir det sprøyter etter ny UL på tirsdag. Så må jeg bare håpe og tror at det går riktig vei denne gangen.

Stor klem til de som er innom ;)

Hei igjen i sommervarmen :-)

Deilige dager og være ute i, blir ikke så mye tid på nettet.

Hvordan ligger du ann, Apriljenta? Håper du er igang med sprøyter!

Nina, håper det etter forholdene går bra med deg!!

Er selv på dag 2 med progynova. Skal ringe klinikken i morgen og fortelle at mens kom på lørdag. Blir vel sikkert UL neste mandag kan jeg tenke meg. Føler meg veldig distansert ennå, men det forandrer seg sikkert når det nærmer seg.

Syklusen min har faktisk blitt normalt lang, har i grunnen bestandig hatt sykluser på 24-25 dager. Akupunktøren min er veldig fornøyd med at den har forlenget seg. Det skal være positivt.

Klem!

Hei på deg Maisen

Ja det blir litt mindre tid til internett i varmen, må gå litt rundt og lufte seg. Phu.. Men det er deilig også.

Min status: var til UL igjen i dag (2 g pr uke siste 2 uker..)

Så det ser bra ut der nede. 5-6 egg på høyre side og litt mindre egg på venstre. En dag til med hormoner så håper jeg de vokser seg litt store de på venstre side også. Jeg er veldig fornøyd etter å ha kommet SÅ langt. Etter 3 avbrutte hormonrunder så er det altså Progynova som responderer best på meg. Så til torsdag blir det uttak. Innsetting på lørdag. Håper på noen på frys. Spennende tider for oss begge det Maisen65

Vi krysser fingrene ;)

Hei igjen :-)

Jeg har fått time til UL på fredag. Blir da 7. dag med progynova. Tar 12 mg pr dag nå og skal inn for å se om det trengs oppjustering. Håper slimhinna responderer raskere denne gangen enn ved forrige fryseforsøk. Tar akup. i tillegg.

Det er puregon sprøyter du går på, ikke sant (ikke progynova som du skriver) Har du fått justert opp dosen ved dette forsøkt?

Håper du får flere på frys i tillegg!! Spennende, lykke til framover!

Klem

Annonse

Hei

Det var Puregon jeg bruker ja, går lett surr i disse spøytenavnene hehe. Har brukt 200 ie og 300 ie på slutten. Har også brukt en såkaldt "bremsesprøyte". I går tok jeg eggløsningssprøyten og er temmelig stinn og oppblåst i buken for tiden.. Det var en annen type hormonbehandling enn sist. Denne var samme type jeg brukte første gangen, samt med nesespray: Denne gangen har jeg ikke brukt nesespray.

Slimhinnen ja, den er det ikke blitt nevnt ett ord om...hmmm..

Da får jeg satse på at den var ok.

Blir spennende med fryseforsøk Maisen. Jeg har også hatt et fryseforsøk og var mer nervøs da enn ved vanlig egguttak. Det er vår tur nå,ikke sant?

Lurer på hvordan det står til med Nina+, håper det går bra med henne

Lurer på hvordan det

Gratulerer Apriljenta!

5 befruktede egg - kjempebra. Bør bli minst 2 gode sjanser!

Og at du produserer 11 egg på såpass lav dose, viser jo at du er i din beste alder så og si.

Selv måtte jeg ty til betydelig høyere doser for å produsere halvparten.

Var til UL i dag. Slimhinna var ca 5 mm (dag 7) skal bruke østrogenplaster i tillegg til progynovaen(6mg pr dag). Litt forandring fra forrige gang. Da økte jeg dosen med progynova gradvis fra 4 til 12 mg.

Ny UL onsdag.

Lykke til i morgen :-) Nå er det jammen din tur!!!!!!!!!

Stor klem

Hei Maisen65, hyggelig å "se" deg igjen og takk for lykkeønskninger.

Joda, nå er jeg altså ruger på 2 4-delte fine egg, så nå er det bare å tenke positivt :). Det var kun 2 egg som egnet seg til frys så heldigvis fikk vi en sjanse til på denne runden.

Slimhinnen min var ca 11 mm, har ikke hørt noe om den tidligere i dette forsøket, så det var vel bra iflg. legen. Mye som skal stemme gitt!

Er skikkelig oppblåst og det stikker oppover på begge sider når jeg tisser. Håper det normaliserer seg. Klarer ikke helt å sitte i ro da, har vaska hele huset i dag. Huff..men jeg tok det veeeldig med ro altså :)

Du gjennomgår tålmodighetsprøven skjønner jeg. Får håpe slimhinnen responderer på østrogenplasteret. Når tror du det blir innsetting igjen?

Jeg vil si at det er VÅR tur nå.

klem

Hei igjen!

Håper ruginga går fint. Når skal du teste? Godt å høre at du fikk 2 på frys :-)

Her er det på det vante med den fordømte slimhinna. Var til UL i dag og den har bare vokst til 6.6 mm, selv med stort tilskudd av østrogen..

Legen sa at den er ikke dårlig, men kunne vært bedre. Innsetting blir på tirsdag, så den kommer til å vokse noe til den tid. Har hatt akup. time i dag og skal ha en på søndag også. Her settes alle kluter til..

Gruer veldig for at egget ikke skal overleve!

Klem

Hallo.

LA SLIMHINNEN TIL MAISEN VOKSE SEG STOR OG TYKK.... !!!Herved en bønn til oven fra meg.. ;). Vi f¨år håpe akupunkturen vil gjøre underverker :)

Æsj, det er jammen mye som skal stemme. Når man tenker på alt man skal igjennom for å få en optimalt forsøk så er det jammen en god del phu. Men man kommer jo over det også :) Man får bare bite tennene sammen.

Rugedag 5 her, dvs. 5 dager siden jeg satte inn. I bøker står det at egget burde ha festet seg nå ved en evt. graviditet. Har foreløpig ingen symptomer dessverre...Ømme bryster har jeg hatt hele tiden. Det kommer av progesteronet. Forrtsatt litt hoven og øm i livmoren, men håper på en del stikkinger...Blodprøven skal tas 29.

Ønsker deg en fin sommerkveld ;)

Du ble nok ikke bønnhørt.. men takk for støtten!

Nå er jeg f.. meg sur, sint og lei meg!!!!!!!!

Den fordømte slimhinna begynte å blø i går, så nå er forsøket avbrutt.

Må vente til august på nytt forsøk pga av feriestengt i juli.

Jeg lurer på om det går ann å stresse kroppen for mye med store hormondoser, vitaminer og akup. så den ikke responderer slik det er ønskelig.

Ymtet frampå om det kunne vurderes innsett i naturlig syklus for å se om slimhinna kan oppføre seg bedre da.

Vi får se, det blir i allefall et lengre opphold nå.

Håper alt går fint med deg. Krysser fingre og tær for at du skal få en positiv test til helgen :-) Det har vært en kjempeinspirasjon for meg om det går veien for deg!

Fortsatt god søndag!

Kjære Maisen65

Åneiiii,så innmari surt! Betyr det at du var for sent ute eller hva skjedde? Kan skjønne du er både sint og lei deg ja. *sender deg en god trøsteklem*

Men vet du hva; jeg tror ikke det er så dumt med en liten pause nå. Bare kutte ut tankene på alt som har med graviditet å gjøre. Drikke vin, kose seg i ferien og la sjel og kropp få en pause. Utrolig hva litt ferie kan bringe av underverker så er man fit for fight igjen til høsten.

Dette er ihvertfall det jeg tenker, hvis dette går dritt...ja jeg tror faktisk det. Den tanken slo meg med en gang jeg våknet i dag. Puppene var mindre ømme, magen mindre hoven og jeg hadde ikke så mye stikkinger der nede heller. Til nå har det vært slik at ...jo kanskje...kan det være noe.. Men ikke i dag, sukk. Men men man får vente og se. Hadde til og med lyst til å trøste meg med et glass vin i sted, hehe.

Det skal bli deilig med litt ferie, komme bort fra tanken rundt graviditet, akupunktur, tar jeg nok folat, har jeg husket tran, stikkpiller dag og natt.. Har nesten vært premenstruell i dag. På torsdag skal det skje; selve testen. Dagen før blodprøve.

Nå skal jeg inn og sjekke litt feriemuligheter. Det begynner å bli på tide å tenke på andre ting *ler*

Stor søndagsklem fra

Annonse

Det som skjedde er at jeg fikk en blødning (friskt blod) under behandling med progynova med tillegg av ekstra østrogen i form av plaster for oppbygging av slimhinna. Har nok blitt for stor dose og slimhinna "kolapser".

Var ute for det samme i februar, men da under ordinært forsøk. Da var også slimhinna i tynneste laget og fikk ekstra hormoner for å forbedre denne. Da ble eggene tatt ut og fryst ned.

De ringte fra klinikken i dag, og vi ble enige om å prøve innsett i naturlig syklus i august - kanskje naturen selv ordner opp med en perfekt slimhinne på egen hånd. Ser iallefall ut som kroppen min ikke liker disse hormonene fortiden. - har jo blitt gravid med naturmetoden noen ganger. Skader ikke å prøve. Det nedfryste egget blir jo ikke eldre, men det hadde vært kjekt å få satt det inn før en når pensjonsalderen...........

Skal ta blodprøve på eneste mens 3. dag for å få sjekket hormonbalansen. Kanskje jeg er helt på bærtur.

Iallefall hærlig å se fram mot feire - to uker igjen med jobb, så er det tre uker fri. Blir norgesferie i år som taes på sparket.

Håper de siste dagene fram mot testing ikke blir altfor lange for deg. En påkjenning dette. Tenker på deg!

Klem

Uff, det er litt av et styr Maisen. Oppbygging av egg og slimhinne osv. Jeg tenker av og til på at det er litt av et under å kunne bli naturlig gravid uten å putte i seg allskens med hormoner og div.

Ikke alltid lett å finne riktige doser heller forstår jeg.

Jeg har absolutt ingen symptomer, så jeg tenker mitt til testing i morgen kveld, så er jeg jo forberedt! Juni er ikke den værste måneden å få negativt svar har jeg funnet ut. Lys måned og ferie for døra. Blir vel ant fryseforsøk i september på meg da håper jeg.

Blir spennende med blodprøvetesting for oss begge nå da. Kan hende kroppen blir helt ute av styring etter alle disse hormonrundene som du skriver om her. Her blir det også norgesferie som tas på sparket. Ikke så lett å planlegge i flere uker i forvegen i denne prøverørskarusellen.

Sommerklem fra et overskyet oslo ;)

Hei og takk for omtanken.

Jeg tok aldri testen. Jeg visste bare svaret på forhånd og nå har jeg akkurat fått beskjed at den var negativ.

Så jeg starter også med dette østrogenplasteret ved mensen i juli -aug og UL igjen i midten av august så da er det på'an igjen.

Sykepleier var litt overrasket over at det ikke hadde gått pga at alt var så bra, men så var det det med alder da. Når man er over 40 så var det nok ikke såå lett.

Jaja, da blir det vin denne helga, og ferie med tung ryggsekk. Noe positivt er det jo ;)

Helgeklem fra

Fader også, noe så utgjort!!!!!!!!!!

Kjempebra at du ser framover,virker som du har pågangsmotet i behold og det er bra :- )

Godt at det er sommer og ferie i siktet. Tida går nok fort til vi er i gang igjen begge to.

Har bestemt at jeg forsøker innsett i naturlig syklus etter neste mens.

Regner med at den skal komme ca 23.juli. Klinikken åpner etter ferien den 30. så det skal gå bra.

Det blir en UL i månedsskiftet og eggløsningstest. Innsett skjer visst 4 dager etter positiv eggløsningstest. Blir spennende å se om kroppen kan varte opp med en finfin slimhinne uten tilførsel av hormoner.

Klem fra

Godt at du banner litt for meg også..==%%%&&&¤¤!! Sånn, er over det værste nå, det var tidligere i uka det kom noe "eder og galle" og ALT var gæærnt..uff. I dag har jeg egentlig vært ganske rolig. Er kanskje en kald person, men man lærer seg å leve med nedturer...

VI hadde det så utrolig fint denne omgangen her, og var egentlig ganske optimist inntil siste uka. Siste regningen for forsøket er betalt og jeg må si at jeg er bittelitt bitter av og til. Det er f.....meg SÅÅÅ mye som skal klaffe med alt dette, og når sykepleier nevnte østrogenplaster som var mye bedre for kroppen enn progynova...(har jeg brukt det..husker ikke helt) for det andre pøste østrogen rundt i tarmene osv, så plaster var mer skånsomt...Da begynte jeg å tenke litt på alt man putter i seg uten å stille et eneste spørsmålstegn...Ihverfall er ikke jeg så flink til å spørre. kanskje jeg bare ikke vil vite noe om bivirkninger....Men blir selvfølgelig med på neste runde...Dit går det fortere enn man tror. Klinikken stenger på mandag og åpner igjen først 12.8.Det passer bra for min syklus.

Da går det fort for deg også Maisen.Ja det blir spennende å se på vedr. slimhinne. Må si jeg ble litt skeptisk også, tenk om min slimhinne også kollapser på grunn av for mye øsrogen!! Som du ser har bekymringene begynt, hehe.

Nei, nå skal jeg drikke opp vinglasset, puttet bena oppi sofaen og slappe av. Men må av og til innom BIM og se på utviklingen hos de andre rugerne. Håper noen andre er litt mere heldige enn vi har vært. Men det blir VÅR tur, ikke sant???

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...