Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Babyen min på 6 mnd sover så utrolig lite, når han legges for natten ca kl 20, våkner han deretter hver 3. time for å få pupp. Våkner ca kl 8, og da står vi opp. Natten hadde viekrleig vært helt ok den, hadde han bare ikke spist hver 3. time. Har begynt med ett kveldsmåltid grøt, men han spiser veldig lite, er ikke begeistret. På dagtid sover han to til tre dupper, hver på max en halvtime. Jeg syns dette er rent for lite søvn, har alltid vært slik. Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å sove mer og lengre på dagen spesielt. Noen med råd?
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 har det likt her,men babyen min er 4 mnd. Har du prøvd å bytte type grøt? Gi en flaske mme på kvelden i stedet for pupp? Jeg innbiller meg at gutten min klarer spise seg helt mett av flasken, for han sovner alltid på puppen.Mange ganger sover han over ett måltid om natten,altså må jeg gi han mat kl 3 og slipper måltidet kl 1.Han sovner ikke før 22 da, skulle ønske han sovnet tidligere.Så står vi opp 9. Jeg er blitt vant til å amme om natten,men er forferdelig trøtt om morgenen. Lykke til:)
St.Sunniva Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Fra snuppa var ca 2 1/2 mnd har hun fått flaske på kvelden. Først begynte jeg med mme i den tro at det fikk henne til å sove lenger. Pumpet meg da hun hadde sovnet (av seg selv i sin egen seng) og frøs ned. Men så begynte jeg heller å bruke morsmelken jeg pumpet kvelden før, og det viste seg at hun sov like lenge. Så hun har sovet natten igjennom fra hun var ca 2 1/2 mnd, og det er jeg jo glad for. Nå er hun 7 1/2 mnd og gjør til dels det fortsatt, men nå har det vært tenner på gang en stund, samt forkjølelse akkurat nå, så hun bruker å våkne sånn 04-05 tiden for mat, men det er jo allikevel hele natten nesten, og hun sovner jo igjen etter det og sover til rundt åtte. Nå får hun jo grøt på kvelden (av 2 dl vann) + ca 100 ml morsmelk. På dagen sover hun dupper på alt fra 45 min til 3 timer. Men jeg lar henne ikke sove mer enn en halvtime etter kl tre, for da er hun ikke veldig trøtt til kvelds. Hun sover heller nesten aldri mellom kl 16 og 19, så vi begynner med grøt kl 19, så kveldsstellet, og så morsmelk...da er hun god og mett, og ikke minst trøtt når klokka blir åtte. Men jeg er også sååååååå trøtt om morgenen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå