Gå til innhold

jeg er 20 % fast ansatt og jobber resten som vikar. I dag sa arb.giveren min at jeg skulle få utbetalt i sykepenger kun for de 20 % jeg er fast ansatt. Dette må være feil? Jeg har vel krav på det samme som jeg tjente de siste 4 ukene før jeg ble

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

Tror at arbeidsgiver har sitt på det tørre når det gjelder sykepengeutbetaling og at de lønner ut ifra stillingsandelen din. Men når NAV overtar utbetalingen av sykepenger etter de første 16 dagene regner de ett snitt av de siste månedene (evt. siste året). Du kommer som regel bedre ut hos NAV, enn hos arb.giver i slike tilfeller.

Skal ikke si det 100% sikkert, men jeg har selv hatt endel telefoner med NAV i forbindelse med utregning av både svangerskaps-, syke- og foreldrepenger. De var veldig greie til og forklare, så jeg vil anbefale deg og ta en telefon om det er noe du lurer på.

Lykke til!

Det er faktisk sånn de skal rekne det ut..Var oppi det samme som deg i mai,fikk ikke akkoratt mye lønn nei,så snakkte med NAV for jeg trodde det var feil,men nei da...

Når NAV overtar får du for gjennomsnittet for det 3 siste mnd før du ble sykemeldt.

• 4 uker senere...

Hvis dere har vaktliste for 1 mnd fra i tid, og du er skrevet opp på mer enn dine 20% så har du krav på å få betalt for de timene du er skrevet opp på. Hvis kun dine 20% står på timelisten og du kun blir oppringt ved behov har du ikke krav på på mer de 16 første dagene.

Det stemmer at trygdekontoret regner snittet av de 3 siste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...