Gå til innhold

Ble skremt på ul, men alt endte bra!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på fødepol, hvor de også tok ul.Først fant ikke legen hjertelyden, og jeg ble livredd. han spurte etter blødninger og slikt, noe jeg benektet, Han sa at han ikke så godt nok, men at han ville se nærmere. Og så plutselig ser vi den lille reka sparke til med både armer og bein i full fart, og da fant han hjertelyden klart og fint. Han sa at fosteret hadde lagt seg rart til, og at han regnet med å finne hjertelyden til slutt uansett, da det ikke var tegn til abort ut i fra det jeg hadde sagt. Ellers var fostert i rett størrelse, og vi er bare lykkelige! JUHU - er 10+4 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!!

Så hyggelig. Da er det bare å feire!

Skrevet

Åh.. Men så bra at alt var i orden. :) Spennende. :)

Skrevet

Gratulerer :-) Veldig koselig :-) Et syn vi sikkert alle lengter etter!

Skrevet

For en lettelse :o) at alt er iorden så langt :o)

Jeg skal på UL om 4 dager og da er jeg etter mine beregninger 10+4, så gleder meg til å se hvordan spiren ser ut, når de er så små.

Gratulerer med vel fullført så langt og lykke til på resten av ferden, 3/4deler igjen nå. Det er da noe :o)

Skrevet

Takk takk damer. Kjenner at jeg slapper litt mer av nå enn tidligere når vi har sett at det er liv selv om ingenting er sikkert.

*ser 2 trimesteret nærme seg*

Skrevet

Så gode nyheter, Feliz! Da tenker jeg du pustet lettet ut! Jeg gruer meg veldig til det minuttet fra de ser på skjermen til de forteller meg hvordan det står til der inne. Det hjelper faktisk veldig å lese beretninger som din og Vetlis, så takk for at du gidder å dele dine erfaringer.

Skrevet

Hei Feliz:) Så godt å høre at alt endte bra!! Det er ikke så lenge siden jeg var på ultralyd selv å hørt hjertelyd, det er så god følelse å få bekreftelse på at det er liv der:o) Bare av nysgjerrighet, du skriver at d var "rett størrelse", hvor mange millimeter målte han? Og var det fra rompe til hode, eller med bena? Takknemlig for svar :o*)

Skrevet

Hei igjen. Det er godt med bekreftelser, iallefall når man har en og flere historier bak seg slik som jeg har. Carina og gullet, og jeg har snakket om fosterets størrelse inne på en tråd vedr terminkalkulator. Det er såpass stor forskjell mellom BIM og Babyverden ifht størrelsen på fosteret, og vi har stilt spm tegn til hvem som har rett..

Mitt foster er nå 38 mm( 3,8 cm ) Er i uke 10+4. Legen sa at det var helt rett størrelse ifht ukene. Det som er viktig å tenke på er at legen måler bare fra sete til isse. Det er sikkert den målingen som babyverden går etter, mens Bim kanskje måler med føttene også? Ikke vet jeg, men ut i fra hva legen sa og hva babyverden sa, så stemmer det for meg. Stemmer mine tall overns med dine ?

Skrevet

Takk for det april d. Jeg er en av de som har delt av mine erfaringer på godt og vondt her inne, og ønsker at det fortsatt skal være mulighet for det, uten sensur eller unødvendige sure kommentarer :)

Krysser fingrene for at det går fint med deg på ul også. Jeg gruet meg også veldig, men det endte jo godt!

Skrevet

Takk for svar:) Ja jeg har også mista før, da er det ekstra godt at man ihvertfall vet at det er liv i magen denne gang! Da jeg var på ul sa gynken at fosteret var ca 15 mm, (CRL). Men han sa også at fosteret var 56 dager, og det vil da, etter det jeg forstår si at jeg er 10 uker på vei. Men 15 mm stemmer jo ikke med deg f.eks, eller den boka jeg har, der står det 23-30mm i uke 10. Så jeg tipper han mente at jeg var 8 uker på vei, og at fosteret var 6? Hva tror du? :o)

Skrevet

Å fy søren for en utrolig ekkel følelse!!!!!!!! Godt det endte bra da :-)

Skrevet

Det var litt sånn, "utavdæsjælopplevelse" men helt sinnsykt når vi så den lille reka bykse till og ha danseoppvisning der inne...

takk snille damer for svar!

Skrevet

jeg tenker akkurat det siste du sier, at fosteret er i uke 6 og du er i uke 8. Dessuten blir det ikke rett å sammenligne tall fordi de vokser forskjellig fra uke til uke, de kan vokse veldig mye på en uke eller to sånn som jeg har forstått det. Ingen grunn til bekymring Lillemy. :)

Skrevet

Tusen takk, Feliz! Jeg håper jeg blir kalt inn til UL snart, slik at jeg kan vite noe mer- uansett hva det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...