Gå til innhold

kan dere pergo jenter svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge må man ha prøvd før å begynne med sånn pergo greier?

hva er egentlig pergo? er det hormonkur eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd i 9 måneder, men har bare hatt 3 pp, og jeg har fått pergo nå. Trur det er ei inne her som fikk pergo etter 4 måneder.. :)

Skrevet

ok :-) men hva er pergo sånn egentlig?

Skrevet

Pergotime er et eggløsningsstimulerende middel, det hjelper til med å modne egg slik at det øker sjansen for å bli befruktet.

Jeg har inntrykk av at preparatet gies til kvinner som har slitt en stund med å bli gravid selv om kvinnen selv produserer egg, da for å støtte eggsøsningen. Og preparatet kan hjelpe de kvinner som har PCO, en hormonforstyrrende tilstand, som fører til kraftig redusert eggløsning eller bortfallen eggløsning.

For å si det sånn det kjentes ut som eggstokkene ble omdannet til kjernekraftverk under eggløsningen, det e ganske kraftige saker.

Det er veldig forskjellig hvem som får det og når i prøveforløpet de får det. Tror at det er gynekolog/noen fastleger som kan forordne behandlingen og det krever blodprøver og innvendig UL undersøkelse før start. Partneren må også ta sædprøve for å utelukke at det ikke er sædkvaliteten til partneren som gjør at en graviditet lar vente på seg.

Personlig henvendte jeg meg til Volvat, og møtte en veldig koselig/behagelig gynekolog. Jeg har ikke PCO, men fikk pergotime pga lange uregelmessige sykuser, da får å støtte eggløsningen. Jeg valgte å gjøre det etter 8pp. Vi hadde kjempefin effekt av preparatet, og ble gravide allerede i første runde :o)

Vet mange lar naturen prøve på egenhånd ett og lenger år før de velger å oppsøke lege. Gynekologen jeg var hos sa til meg at 85% blir gravide innen ett år, mens resten bruker lenger tid. De fleste får det til....slutt!

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...