Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5 uker på vei med nr. 2. Har mye vondt i mage og spesielt rygg, og lurer på om det kan være risikofyllt å løfte mye på min 17 mnd. gamle datter? Kan det gjøre sitt til at man kan miste? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jef har fått vite av legen at man helst ikke skal løfte så mye.. ikke tungt hvertfall... :)

Skrevet

Jeg har en tung gutt på 22 mnd som jeg bærer ganske mye..Har ikke noe valg, unngår selvfølgelig å bære unødig, men ganske ofte er det nødvendig, han er begynt å trasse og sånt..Er 8 uker om et par dager, satser på at det går bra.

Skrevet

Heisann.

Jeg har erfaring begge veier, så tenkte jeg skulle dele litt. Jeg har hatt flere spontanaborter, og den ene, skjedde faktisk under løfting. Jeg jobba i barnehagen, og løftet ei jente på 5 år. fikk kraftig smerte i livmora, og satte ungen ned, men jeg visste for min del at det var over. begynte å blø dagen etterpå. ble VELDIG bekymret av dette, s¨å pratet med min gyn som er spesialist på svangerskap osv. han sa at å løfte er ikke skadelig for et friskt foster. Hvis det barnet du bar på var sykt, og du løftet, kan det ha provosert frem en abort som ville skjedd uansett, men du ville ikke mistet om barnet var friskt. Med andre ord, løftingen min førte til det uungåelige. Jeg jhadde mistet UANSETT! når det er sakt, sa også legen at løfting hovedsakelig gjelder bekkenet, for å unngå bekkenplager og slikt senere, så det er forebyggende å ikke løfte tungt. Jeg har selv en sønn på 18 måneder, og bærer han uten bekymring, og jeg er 11 fullgåtte uker. Hadde følt meg utrolig dårlig om jeg ikke hadde gjort det... stakars liten ;)

MEN hvis sambo er i nærheten, og han skal løftes høyt, gjør sambo det.

så det er ingen fare så lenge du har en frisk bebi ... om det var til noen hjelp?

Skrevet

Ja,d et var godt å høre! Kan jo ikke slutte å bære på lille Gullet mitt, stakkar.... Men det blir fryktelig mye løfting da, for hun er veldig mammadalt og klengete.... Men er det sånn at fosteret ikke er levedyktig så er det vel like greit at det støtes bort så raskt som mulig, hvis det er det som skal skje.... Men krysser fingrene for at det går bra for oss begge to vi!! :-)

Skrevet

Det var godt å høre, Fylt opp til desember!. Har tenkt endel på det selv og har tenkt at et levedyktig foster sikkert ville tåle løfting av våre skjønne små. Jeg gjør som du når mannen min er i nærheten, da bruker jeg han til alle løft:-)

Godt du delte betryggende spesialistsvar med oss:-)

Skrevet

Jeg haar en jobb med MYE tunge løft. Legen min sa at han var ikke redd for abort, men for rygg og bekkenskader. Jeg har abortert et par ganger det siste året og vil ikke ta noen sjanser. Samtidig vil jeg gjerne fortsette i den kule jobben min siden det hjelper meg psykisk å være opptatt av noe annet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...