Gå til innhold

trenger mange gode råd..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Har du vært hos legen din først?

Hvos du ikke har det så skal du antagelig bare til en førundersøklese i morgen. De vil da se hvor langt du er på vei, snakke litt med deg, ta innvendig ultralyd og teste deg for klamydia.

Så blir dere enige om hvilken abortform du skal velge. Mest sannsynlig så kommer de til å anbefale deg medisinsk, om du er innenfor ukene det kan gjøres i.

Så tar det antagelig en uke eller to, avhengig av om det er kø, så får du inkallelse til selve aborten.

Medisinsk abort kan utføres frem til uke 9

Kirurgisk abort kan utføres fra uke 7 og til uke 12

Den medisinke aborten er minst risikofylt og mest naturlig. Men det er også denne som er vondest. Særlig om man er kommet litt på vei i graviditeten.

Selv valgte jeg medisinsk. Trodde det var dette som var den beste metoden for meg, og jeg ville helst slippe narkose (som man får ved kirurgisk)

Jeg hadde store smerter og måtte ha morfin for å greie meg gjennom dem. Jeg hadde også svært kraftige blødninger, og måtte tilbake til sykehuset to uker etter aborten, for alt var ikke kommet ut - noe som resulterte i en utrolig plutselig og kraftig blødning.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men heller for at du skal være forberedt. I og med at jeg sitter igjen med denne opplevelsen, så vil jeg da også fraråde andre i å velge medisinsk. Den kirurgiske metoden er over på noen minutter og du blir skrevet ut samme da. Du blør ikke noe særlig etterpå og har heller ikke særlig vondt. - men er jo en større risiko for komlikasjoner, + dette med narkose.

Men - på en annen side. Mange jenter har jo opplevd medisinsk abort veldig lett og greit, og beskrevet det som en litt kraftig menstruasjon, så du kan jo være en av de heldige du også. Men dette kan man jo ikke vite på forhånd.

Lykke til til deg:) Spør gjerne om du lurer på noe!

Janne

jeg har vært på sykehuset til kontroll og skal i morgen inn og ta en kirurgisk abort men aner ikke hva som skal skje eller hvordan man blir etter ett slikt angrep.

Jeg er nå snart fullgått 7 uke i svangerskapet men pga livs sitvasjonen og pga at jeg ble gravid på p-pillen har vi funnet ut av at dette er den mest riktige løsningen..

noen som vet noe mere om kirurgisk abort??

Takk for svar til deg janne..

Hilsen HI

med kriurgisk abort så møter du opp på sykehuset, tar en modningspille (stikkpille i skjeden) også, etter en stund, blir du lagt i narkose.

Selve inngrepet tar bare 10-15 minutter og du kan dra hjem allerede noen få timer etterpå:)

Kan kanskje ha litt mens-smerter og lit spotting men som regel holder det med et truseinnlegg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...