Gå til innhold

Nekter å ta flaske!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min påå 7 mnd nekter å drikke fra flaske. Har prøvd alt av forskjellige merker som finnes på markedet, men til ingen nytte. Er det noen som har råd/ opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja har akkurat samme problemet her. Miriam tar ikkje flaske med mm eller mme, men derimot saft på flaske... skjønne ikkje dettan...

Skrevet

glømte å si Miriam e 1,5mnd.

Skrevet

nei d blei feil igjen... ikkje1,5, men7,5mnd

hehe bynne å bli tøven (ammetåka)

• 6 måneder senere...
Skrevet

jenta mi tok ingen flasker til jeg prøvde dr.brown sine...

vet ikke om du har prøvd disse? selges ikke så mange plasser...

de er utstyrt med en "stopper" slik at ikke det kommer så mye på engang hvis de små suger veldig hardt...;-)

etter dette har d gått veldig fint... har også etterhvert istedenfor å bytte ut med en tutt med større hull... laget flere små hull i den minste tutten...(hun ville ikke ha med større hull..) liker heller flere små hull..

kresene de der små...;-) hehe

Skrevet

Jenta vår på 5mnd nekter også å ta flaske, også dr brown sine....

Jeg trives egentlig med å amme, det er jo veldig lettvindt og koselig, men hun har jo blitt den mammadalten. Jeg kan ikke dra på butikken engang uten non-stop gråt til jeg kommer igjen. Det begynner å bli litt slitsomt for meg, men også pappan synes det er litt trist at ikke de kan kose seg litt sammen alene. Om noen uker skal jeg begynne med litt skole en kveld i uka og det kan bli tøft for oss alle tre...vi har prøvd alle mulige fremgangsmåter med flaske uten hell, det virker som hun ikke "klarer" å suge på smokken- at den blir for annerledes enn puppen...

Vi skal begynne litt forsiktig med grøt fremover, så hun ihvertfall kan få i seg noe mat de få timene jeg er borte.

Håper det blir lettere for oss begge etter hvert, vi mammaer trenger jo litt "fritid" en gang i blant vi også:) Lykke til!!!

Skrevet

Min ville ikke ta flaske fra han var 3-6 mnd. Nå begynner han så vidt igjen. Men kunn Nuk silikon tut som funker her . Andre vil han ikke ha i det hele tatt..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Vi har hatt akkurat samme problemet. Har brukt en formue paa alle mulige flasker... Men naa har hun endelig begynt aa skjoenne det (hun er 5 mnd naa) og dette er hvordan det funka for oss:

hun har vaert veldig interessert i alt jeg spiser og drikker saa jeg putta babymelk i en kopp og drakk av det foerst selv, og da var det plutselig mye mer interessant. men hun var nok litt ung for aa klare aa drikke saann, rett fra en vanlig kopp men da var det akkurat som hun skjoente at det gaar an aa drikke fra annet enn puppen. Saa etter det proevde jeg med saann kopp som er fra 4 mnd, som skal brukes i overgangsfasen fra flaske til kopp (hun maa suge for aa faa ut melken, men det er veldig forskjellig fra flaske). Fant en som hadde ganske myk tut. Og hvis jeg drikker fra den foerst saa drikker hun etterpaa. Naa har vi kjoept de i England men jeg regner med at det finnes noe lignende i Norge.

Her kan du se hvilken vi bruker :

http://www.babyexpert.com/Product-reviews/Vital-baby-First-Trainer-Cup-with-handles/productreview

Masse lykke til!

Skrevet

samme probleme her..har kjøpt maaange flasker for å prøve forskjellige..så prøvde jeg en som heter born free..den tok hun..samme opplegge som dr. brown. men med større smukk..suger som bare de..!eneste probleme er at hun vil bare ha mm. fra flaska..blir sint om hun får mme.. jenta mi er snart 8 mnd. nå..

• 1 år senere...
Skrevet

Prøve å gi melk flaske og når de er sulten så begynner de å drikke fra flaske.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har samme problem, men nå tror jeg at jeg har funnet løsningen. Han er nå 3.5 mnd og putter absolutt alt i munnen. Jeg lot han få leke litt med flasken, og gjett hva? den gikk rett i munnen. etter en stund tippet jeg bunnen forsiktig opp, og da drakk han!! men jeg tror vi må trene litt til på dette. det som ihvertfall ikke funket var å prøve å tvinge han når han ikke ville, det endte bare med hylskriking, stakkars.... han liker bedre mam sine flasketuter for de er litt avlange i tuppen. lykke til alle dere andre! utrolig irriterende dette. man kan jo ikke ta seg "fri" mer enn 2-3 timer... av og til er det jo godt å få litt luft under vingene. hvis andre har andre tips, så tar jeg gladelig i mot. vi er ikke helt i mål enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...