Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 hei, jeg avslutter i min jobb, er lærling og kontrakten går 1. aug. Da har jeg ingen jobb lengre, og jeg trenger og vite hva jeg får av penger under mammapermen?? jeg har termin i januar 2008 har jeg krav på noe?? Bør jeg sykemelde meg FØR kontrakten går ut, og håpe på at jeg får penger ut i fra det? Eller kan jeg prøve å skaffe meg en jobb f.eks fra august til desember?? Er kjempe fortvilet, og håper på et svar !=)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Skal du sykemelde deg om du ikke er syk? Er det lov da?
k@ra Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Hvis du er arbeidsledig og arbeidssøkende på tidspunktet du går ut i permisjon, altså sender meldekort og sånn, kan du få en utregning av gjennomsnittslønn utfra de 6 beste av de 10 siste månedene. Slik var det ihvertfall for noen år siden. Det lønner seg ihvertfall å jobbe så mye som mulig;) Det står nok mer om dette på NAV sitt nettsted. Lykke til!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 blir jo nødt til det.. må ha penger--
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Du må ha jobbet de siste 6 av 10 mnd før du går ut i permisjon for å ha rett på foreldrepenger. Foreslå at du finner deg en ny jobb asap Ellers så får du jo 33.500 i ngangsstønad, men det er ikke mye :/
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Lønn, sykepenger og dagpenger teller på lik linje for å få perm.penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå