Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått innkalling til ny celleprøve og er 5 uker på vei. Typisk. Er sikkert ikke farlig og tok det sist jeg var gravid også tror jeg. Noen andre som har tatt på første kontroll og har noen erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg visste ikke at jeg var gravid, og skulle bare opp for å ta gynekologisk undersøkelse- NETTOPP for å ta denne evinnelige cellprøva. Jeg var ca. seks uker på vei. Legen sa han hadde vært forsiktig.. så jeg tror ikke det skal være noe problem. Det er jo bare å si at du er gravid...

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tok en da jeg var 8+2 og skulle på tidlig UL,siden den jeg tok et halvt år før hadde forandringer. Gikk helt fint,blødd ingenting etterpå.

Hadde en ny UL da jeg var 14+0,og alt var bare fint med den lille. Celleforandingene hadde gått tilbake til normalt igjen også,så skal ikke ha ny sjekk før 6-ukers kontrollen etter fødsel :-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Jeg har fått time til 1.svangerskapskontroll om ca to uker så tenkte jeg skulle spørre om å ta celleprøven da. Legen er vel sikkert forsiktig.

Skrevet

Jeg tok i uke 8 i mitt forrige svangerskap, da hadde jeg hatt blødning og alt, men likevel tok han celleprøve. Gikk helt fint det:-) Må sikkert gjøre det nå på første kontroll også, for plutselig var det gått 3 år siden sist..tiden går så fort..er forresten 9 uker når jeg skal til legen på 1.kontroll. Huff er ikke så glad i celleprøvene jeg, har ikke hatt forandringer, men er alltid litt nervøs på forhånd..

Skrevet

Da jeg var til første kontroll sa legen min at han ikke ville ta celleprøve pga at resultatet kunne bli feil på gravide. Han anbefalte å vente med denne testen til 6 ukers kontrollen.

Han sa ingenting om at det var noen risiko forbundet med testen altså:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...