SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Hei, jeg er litt bekymret over vekten til gutten min. Da han ble født var han liten (48cm og 2980gr) og fikk tillegg på sykehus. Nå får han NAN, drikker normalt vil jeg tro (mellom 650&750 ml per døgn), men vekten gåt bare opp og opp i et enormt tempo. Han er 10,5 uker gammel nå og veier 6 kg ved en lengde på bare 57 cm. Sist la han på seg 700gr. på bare to uker. Ifølge "regelen" skal vektøkningen nå flate ut?! På det berømte skjemaet er han helt på øverste kurven, men fortsatt innenfor. Jeg hater å bekymre meg for det og blir ganske gærn av det. Han ser jo ikke tykk ut. Tror dere at vi burde begynne å gjøre noe med vekten?
Stratos med 3 barn Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Nei la han være, dette regulerer seg og jevner seg ut! Er det noen fare får du beskjed av hs/lege!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Du må ikke begynne å tenke overvekt ved et sånt lite barn....la han få spise og utvikle seg. Helsestasjon vil si ifra hvis noe er galt....man kan vel kalle babyen sin for rund og god..men ordet overvekt synes jeg er så negativt ladet...som jeg mener små babyer skal være foruten... Han har jo ikke begynt å strekke seg engang. Jeg var kjempe lubben frem til veksten virkelig satte inn i 3 årsalder....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 NEEEEEI....han er en liten baby, ikke 3 mnd engang. Ikke la dette kroppshysteriet gjelde et spebarn....!!!!! La han spise og vokse....begge døtrene mine var "tjukke" babyer...men det forsvant når de begynte å vokse skikkelig. La babyer være babyer...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Han er jo bare en baby for gudsskyld! Ikke rart at verden er sånn som den er...!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Slapp av litt da..dette er tull ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Er dette enda et innlegg for å provosere oss andre??? Håper du tuller når du snakker om overvekt og passe på vekta.....hvis ikke, synes jeg det er fryktlig trist!!!!!!!!!!!!!
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2007 HALLO, nå får dere roe dere ned!!!!!! Jeg er IKKE kroppsfiksert, men alvorlig bekymret at mitt barn er for tung i forhold til lengden og at det kan føre til probleme for kroppen hans, organe etc. Selvfølgelig driter jeg i hvor mye han veier i utgangspunktet, men når helsestasjonen først begynner med den J.... kurven, må det være lov å være bekymret! JEG ELSKER UNGEN MIN RUND OG GOD SOM HAN ER!! Altså skjerp dere folkens og slutt å dømme folk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå