Gå til innhold

hjelp! 8 mnd og våkner kl 5 nesten hver morgen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå prøver jeg å ikke ta han opp... går inn og roer han i steden..

finnes det håp?

Kl 5 er jo midt på natta!!!!!

Etter kl 6 er ok..

noen tips?

Har gåt ut og inn i 20 min nå..

Han sover fra kl 19.. uten mat ..

Hjelper ikke å legge han senere,,våkner til samme tid for det :=/

Har gjort det ca 2 mnd nå...

*trøtt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.Jeg har desverre ingen råd,kunne gjerne trenge noen selv for her er det akkurat på samme måte....Hun er ca 8 mnd,og for et par uker siden begynte hun plutselig å våkne kl 5 hver morgen...Før var det morgen ca 06.30-07.00.Hjelper som du sier heller ikke å legge henne senere på kvelden...Tenker at det kan ha noe med tennene å gjøre siden hun holder på å få nå.Håper det bedrer seg etterhvert....

Skrevet

Hei hei =)

som du vet har vi hatt det slik i en lengere periode-

men nå er det ingen bønn, snuppa får mat når hun våkner kl 5 og blir lagt igjen....Ligger og skravler en god stund og så sovner hun igjen, sover til 6.30-7 igjen.......Jeg orket ikke å stå opp så tidlig mer, tror hun bare kapitulerte ;-) hehe...

Skrevet

Heldiggris! Hvis du finner på noe lurt kan du godt gi meg beskjed. Her startet det med kl 5 for 2 mnd siden, nå er det kl 4...... :(

Skrevet

oh my god!!

Ja dt har jo vært sånn i 2 mnd minst nå.. og tenner er på vei her også.. han er veldig plaget av det om dagen.. og våkna i dag 0445!!!!

la OSS kl 6 og sov til kl 7.. Men som vanlig sover han vel bare en dupp til i løpet av dagen også.... i 13 tiden.. hmm... håper det går over altså:=/

Skrevet

Samme her...

Trøtt og LEI...

Kuttet ut den første luren om morgenen også har lille kreket gjort... Det som var min favoritt:(

Skrevet

hva med å gi han litt mat når han legger seg 19...evt. også når han våkner kl. 5. Det er mange timer uten mat for en liten en. Jeg ville tro han er sulten og roer seg med litt mat slik at du får 1-1,5 time mer søvn

Skrevet

Har lurt på det anonym...

Han får stor posjon grøt kl 1830 ca.. og pupp kl 19..

Og pupp når han våkner kl 5.. men sovner ikke igjen..:=/

Skrevet

Har dere det ordentlig mørkt på rommet? Her begnte problemet når det ble lyst ute klokka 5... Mulig det er litt forvirrende for dem at det er lyst ute men ikke på tide å stå opp?!

Skrevet

Hvor mange dubber har han pr dag da? Dersom du har 2 faste dubber hadde jeg kutta ut den ene.Det hjalp her i gården.

Skrevet

Jeg har funnet løsningen som fungerte på Martin. Jeg tvinger han rett og slett til å ligge i senga til kl 6, etter to dager med dette slutta han å stå opp mellom kl 4 og 5 og det tidligste vi har stått opp til nå er kl 6.15.

Vi samsover så jeg har gitt han melk og lagt han ned igjen i armene mine, og jeg har nekta han å stå opp før kl 6.

Skrevet

Vi hadde samme problem. Og hun er 8 mnd her også. Og jeg fikk tips av en her inne på dette forumet som fungerte for oss. Nemlig å legge småen senere på kvelden og IKKE gi opp selv om hun/han ser ut til å våkne like tidlig om morgenen. Det tar nemlig litt tid! Etter noen døgn begynte hun sakte men sikkert å sove litt lenger og lenger. Hadde et par "tilbakefall", der hun plutselig våknet kl 5 igjen, men så sov hun lenger morgenen etter igjen. De fleste i den alderen trenger minst 10 timer natt, så dette vil etterhvert regulere seg selv, så lenge dere legger babyen sent nok. Vet ikke om dette fungerer for alle, men gikk bra for oss. Så hvis dere ikke har prøvd det allerede, vil jeg anbefale at dere prøver en stund å legge senere. Nå legger vi jenta vår ved åtte-tiden om kvelden og sover til seks-tiden om morgenen. (Før var det 19-05).

Skrevet

Godt å lese at det er andre som har hatt det slik... Her holdt tøtta på i ca 3 uker med dette å våkne kl 5... No våkner ho kl 6...for da står pappaen opp (selv om ho sove på eget rom). Men da orker ikkje eg å gå til og fra hennes rom, så her kommer ho opp i senga til meg...og så sover vi t alt mellom 8 og 9.30...

Skrevet

Gjorde det min en liten stund og. Helt til vi trakk for gardinene når vi la oss, og tvingte han til å ligge i senga til kl 7.00, nå vokner han mellom 7-8 :o)

Skrevet

hm.. kanskje vi får bare la han ligge da???

og gå inn så klart.. gjorde det i dag..

han har 2 dupper.. 1 kl 7-8 (siden han står opp så tidlig -- og en i 13 tiden.. i dag varte de bare 45 min hver!!!!

Pleier å være i ca 1,5 t...

Gad ...

:=/

Skrevet

I Sverige driver de og gir mye velling (tynn grøt på flaske altså, man må ha spesiell smokk på flasken med større hull). Jeg vurderer å prøve det på morgenen. Bare gi en flaske velling i senga og legge igjen. Kan jo være verdt et forsøk?

Ellers er det (unnskyld meg) tull at noen våkner klokka 5 uansett når de legger seg på kvelden. Men før man skal begynne å regulere leggetiden, er det jo lurt å vente et par uker så man er sikker på at det ikke bare er en tann eller noe annet som fører til så tidlig morgen.

Skrevet

Hvorfor sier du at det er tull at de våkner kl 5 uansettnår de legger seg?Bare lurer....

Skrevet

Hmm på hvilket grunnlag mener du at det er tull å våkne kl 05,Bibbliotta???

Jeg har ett barn på 8 år som våknet kl 05 hver morgen i 2 år,så noen barn er nok bare slik. Har fått nr 2 og han sover mye mere og har også begynt å våkne ganske tidlig. Jeg prøvde alt med 1 mann men nå når jeg prøver noen triks med nr 2 virker de bedre på ham. Så har ett håp om at det blir morgen litt senere enn 05 etter hvert ja....

Skrevet

Nå var det jo ikke jeg som sa at det var tull å våkne kl 5,men anonym over meg.Jeg har selv et barn som våkner kl 5 hver eneste dag jeg,og uansett når jeg legger henne så er det opp kl 5.

Skrevet

Min gutt har også våknet 05 omentrent hver eneste morgen siden han ble født,er nå 8 mnd.,men heldigvis har d bare som regel vært nok med pupp så har han sovet litt til...Andre morgener har det vært full fart og ingen bønn om å sove lenger...

Vi legger han 20:00 ca...,blitt senere i perioder men sover IKKE lenger av den grunn,virker nesten motsatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...