Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jenta mi griner bare en annen babys arm kommer borti henne, og blir derfor litt bekymret for henne når hun skal begynne i barnehagen. Ser for meg at hun kommer til å grine i timesvis... Hun har møtt andre barn, på babysang osv, men de ligger jo egentlig bare der og kikker på hverandre. De er jo ikke i kontakt sånn sett. Har jeg grunn til å bekymre meg, eller er det nokså likt for deres babyer også? Hun er 8,5 mnd.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Min er 8 mndr og gråter bare han hører en annen baby..Hehe. JEg prøver å ikke tenke på hvordan det blir i bhg..Bare skaffe venner med baby så jeg kan prøve å tilvenne ham hjemme. Voksne folk går greit. Ikke skeptisk til noen andre enn sjefen min:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Snulla bare stirrer på folk! Hun er 7,5 mnd, men har dessverre ikke fått lekt med så mange andre barn. Virker ikke som hun blir skremt av barn, men hun var litt skeptisk til ei venninne av meg og ei dame som snakka til henne på butikken...begynte jo å hylskrike da den dama sa hallo! Men da vi hadde besøk av besteforeldrene hennes som hun ikke har truffet så ofte var hun ikke skeptisk, så tror hun er sosial nok. Ser ut til at vi skal begynne med litt åpen barnehage før hun begynner i vanlig barnehage til høsten...er nok best det.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Sjarmøren er 9 mnd om 2 dager faktisk og han er nok av de super sosiale - som mora Han har helt siden han var veldig liten søkt blikk kontakt med folk rundt oss og laget lyd for å få kontakt. Alltid smilt og ledd når han har fått reaksjon. Sånn er han fortsatt. Nå har har han en halvbror på 6 år som kommer og går her i huset og han er veeeldig populær. Vi har vært en trillegjeng som har hengt sammen siden før ungene var født så jevnaldrende er han veldig vant til. Så der prater de sammen, holder hender, bytter leker osv. Kjempe søtt å se på.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 9 mnd gml jente her som søker oppmeksomhet hele tiden. Elsker andre barn, og roper på barna i barnehagen når vi går forbi. Litt synd at hun ikke skal i barnehage til høsten siden jeg skal være hjemme for det meste. I tillegg prater hun til folk som går forbi. Hun elsker å leke med andre barn i alle aldre. Føler at hun er skikkelig med når andre barn er tilstede, og innbiller seg sikkert hun er en stor jente.:-) Jeg har aldri vært sånn, så litt rart og morsomt å ha en så sosial jente.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 HI her. Takker for svar. Høres ut som at de kanskje blir litt mer sosiale når de blir 9 mnd +. Får håpe det stemmer hos oss ihvertfall.
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Prinsessevilikke er kjempesosial, hun har vært det siden hun var født. Elsker andre mennesker og andre babyer. Ler og klapper på andre barn hvis vi møter noen, har desverre ikke så mye kontakt med andre barn, men hvis vi er sammen med fetteren på to år innimellom er hun helt vill og ser på alt han gjør med beundring i blikket..
St.Sunniva Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Her er vi også i det sosiale hjørnet...Når vi er hjemme vil hun gjerne ha min oppmerksomhet hele tiden. Men hun leker fint for seg selv også. Når det kommer besøk, som f.eks mormor eller pappa, så er hun jo i hundre. Smiler og ler, hopper og sparker i beina. Hun er 7 1/2 mnd. Har ikke vist tegn til å være skeptisk mot fremmede ennå, men noen ganger rynker hun i panna og ser rart på de hun ikke kjenner. Men aldri noe hyl, heller ikke da mamma går fra henne (bare når vi to er hjemme, og jeg fyker en tur inn på badet). Hun er veldig aktiv, så hun underholder jo seg selv også da :-)
candyland Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 min er 8 mnd og supersosial. Hungrer etter oppmerksomhet fra kjente og ukjente, og smiler så bredt han kan når han får det:) Jeg va vistnok likedan når jeg var liten... Han er kjempeinteresert i andre babyer, og har truffet jevnaldrende fast siden han var liten. Men er nok stor forskjell fra bay til baby, noen er mer skeptisk en andre, uten at det trenger å være negativt
Lykkepiller Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Emeli peker og flirer så fort hun ser en annen person! Gjelder f.eks folk på bussen, dama på apoteket, bankmannen... Hun blir kjempeglad hvis noen smiler til henne. Så ganske så sosial altså. Hun er veldig fasinert av andre babyer, men er litt skeptisk mot de som er litt eldre som for eksempel stjeler lekene hennes. Da blir det texas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå