mammarie Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 tenkte å spørre dere "erfarne fødere" denne gang. Dere som har prøvd dette, satt det i gang riene tidligere? åssn var fødselen- tror dere at den hadde virkning? har også hørt at det skal forebygge revning... ?? takker for svar
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Fikk det kombinert med "smertelindrende" når jeg kom på sykehuset. Hadde veeeldig uregelmessige rier og kun 1 cm åpning... Fungerte littegrann, men ikke så veldig. Revnet riktignok ingenting men det var fordi jeg ble klippet... Anbefaler iallefall akupunktur, fantastisk bra saker:) Funket nesten like bra som epiduralen! (ivertfall oppi mitt hode) selv om det var på to veldig forskjellige stadier av fødselen.
mammarie Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2007 høres jo veldig bra ut.. men hva med modnings-akupunktur FØR fødsel? skal begynne i morgen (uke 37) å fortsette frem til fødsel et par ganger i uka fremover
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Vet dessverre ikke... Men har veldig lyst til å prøve neste gang så jeg slipper overtid:) Lykke til! Vet forøvrig at det er mange her inne som prøvde, og ryktet på BiM var iallefall at det fungerte godt på de fleste:)
ormeynglet Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Jeg gikk til modningsakupunktur fra uke 36. Vet ærlig talt ikke om det virket eller ikke. Skulle jo hjelpe meg til å få en kjappere fødsel, men der tviler jeg litt på virkningen, riene startet på mandag og ungen var ikke ute før torsdag morgen. Bare 4 dager på overtid, og det er jo greit. Jeg revnet lite egentlig men ble også klippet (sugekopp). Tror faktisk jeg vil prøve igjen hvis jeg blir gravid igjen også, men da til en som spesialiserer seg på gravide. Vet jo ikke hvordan det hadde blitt uten så....kanskje jeg hadde gått et par dager til.
Lille søtnos Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Hei Jeg fikk det i uke 38. Var hos akupunktøren på torsdag og sa at han ikke måtte holde igjen for jeg var fødeklar =) og babyen meldte sin ankomst allerede lørdag morgen. Det skader ihvertfall ikke å prøve nå som du har kommet så langt. Lykke til med fødselen =) Hilsen
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Bare sjekk med JM om du får lov til å ta modningsak. I min familie er det veldig mange veldig raske fødsler, så jeg fikk ikke lov til å ta det siden det kan være sjanser for styrtfødsel etterpå.. Men dersom du kan ta det så skal det hjelpe med å modne (derav navnet) både mormunn (slik at den åpner seg) og livmor (musklene). Tror nok ikke den har noe hjelp mht revning, for det kommer helt ann på type vev man har der nede..
selma07 og engel Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Jeg gikk til modningsakupunktur 8 ganger før fødselen min. Hadde termin 23. januar og Selma kom30. januar pga at jeg ble satt igang.. fødselen gikk fort, men det var pga svangerskapsforgiftning (begynnende) og igangsettingen. Fikk store rifter i livmorhalsen som forårsakte et stort blodtap (2 liter).. Og morkaka kom ikke hel ut.. Fikk dessuten vite at det var farlig for både meg og babyen å få akupunktur når jeg hadde høyt blodtrykk. Det spurte akupuntøren meg ikke om engang.. Så mine erfaringer er at det ikke hjalp ihverfall.. Jeg gikk også på bringebærblad kapsler. Akupunktur er også vanvittig dyrt.... Mitt tips og gode råd: la kroppen din, babyen og naturen ordne opp!! Ikke tukl med dette! Lykke til!!
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 jeg fødte ikke tidligere, 5 dager over termin.Men hadde 3 cm åpning en stund før fødselen startet,og det var jo bra. Fødte uten smertestillende og jeg synes det gikk veldig bra. Anbefaler akupunktur.
mammarie Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2007 ok, takk for svar jenter. hadde min første time idag, lå med nålene ca en halvtime.. skal fortsette to ganger i uken fremover, så det blir spennende:) så får jeg håpe det funker bra for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå