Gå til innhold

dere som har begynt å gi grøt...

Anbefalte innlegg

...likte barna det med en gang? Jeg har prøvd både risgrøt og havregrøt (den har visst litt mer smak) men det kommer rett ut igjen. Har bare laget smaksprøver. 1ts pulver med ulik mengde væske, men alle konsistenser er visst like ille. Han lager skikkelig "dette var vemmelig"- grimase. :)

Fortsetter under...

akkurat det samme her! i det siste har hun begynt å knipe igjen munnen også, så nå har vi en liten pause! vil ikke at hun skal få spisevegring eller noe ;) skal prøve litt om noen uker, da skal jeg blande i banan for å få det litt søtere!

Samme her. Grimaser i en uke, men så gikk det bra. Tror det var mest fordi det var uvant og nytt, ikke fordi hun ikke likte det. Hun skjønte ikke at det var mat i starten.

Bare forsøk litt hver dag i en uke eller noe, så blir det kanskje bedre.

NB: IKKE bland i banan. Grøtintroduksjon kan gi hard mage, og banan kan gjøre vondt værre. Bland heller i litt sviskesaft eller fruktmos dersom du ikke får han til å spise grøten som den er. Malt gir en søt smak som de fleste babyer liker, og er samtidig forebyggende for magen (samme med svisker).

Annonse

Vi har gitt risgrøt i noen dager. Har lagd den veldig tynn, hun har ikke helt skjønnt hvordan hun skal få den fra leppene og lenger ner. Når jeg gir det direkte etter jeg ammet henne og hun er veldig mett går det fint, men hvis jeg venter litt for lenge (som f eks en halvtime) blir hun bare frustrert og spytter det ut, selv om jeg trur at hun liker smaken.

Jeg fant ut et triks som ser ut til å funke. Oppdaget han likte sviskesaft godt. Det fikk han smake på forrige dagen. Så igår og i dag ga jeg litt sviskesaft på en teskje først, og blandet så litt i grøten. Da han først begynte å gape gikk det greit med grøten også. Litt gimase, men svelget greit ned. Sov 5 timer i natt. Det er rekord. Kan være jo tilfeldig da, så får se hva som skjer denne natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...